My complaint:
Omschrijving klacht
Op 01-10-2009 ben ik verhuisd. Ik heb dit ruim van te voren bij de verschillende bedrijven kenbaar gemaakt. Nu meer dan 1/2 jaar later krijg ik een meterstanden kaart van Essent voor het oude adres. Ik bel Essent op en zij verwijzen mij door naar Energie:Direct. Hier krijg ik te horen dat zij niet op de hoogte zijn van een verhuizing. Ik kan niet aantonen dat ik de verhuizing heb doorgegeven, maar de correspendentie loopt wel via mijn nieuwe adres. Daarvan zeggen ze dat ze dit zien als postadres zolang zij geen verhuisbericht hebben gekregen. Bij essent de hoofdleverancier waar energie:direct alle gegevens opvraagt is dit wel/ook bekend, maar ook hiervan zegt energie direct dat zij dit persoonlijk van mij moeten horen. De nieuwe bewoner heeft een maand nadat hij er woonde bezoek gehad van een controleur die de meterstanden heeft opgenomen. Hij heeft bij de overname op 1 okt ook zijn meterstanden doorgegeven en daar ook (voor dezelfde energie) betaald. Telefonisch en via mail wordt je behandeld als een zwak begaafde. Omdat ik via automtasche incasso betaalde is het me niet direct opgevallen, ik heb de laatste 2 maanden terug gevorderd via de rabobank, maar ook dit bedrag eisen ze weer op.In totaal moet ik dus € 781 betalen voor energie en gas dat ik niet gebruikt heb. Daarnaast heeft de nieuwe bewoner dit ook betaald. Het is dus door mij én door de nieuwe bewoner doorgegeven, maar zij houden vol van niets te weten.
Gewenste oplossing
Met op de eerste plaats excuses voor de manier van klachtenbehandeling. En op de tweede plaats het terugbetalen van € 565 voor de maanden okt t/m febr omdat ik maart en april al heb terug gevorderd via de rabobank. Dit geld dat zij dan mislopen gaan ze maar halen bij de leverancier die nu de energie levert op het oude adres dat de nieuwe bewoner betaald heeft.