Complaint: Oplichting bij eindnota NEM

user-42349 on 01 March 2011 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij mijn verhuizing heb ik het verhuisformulier ingevuld met de eindmeterstanden van mijn vorige woning en de beginstanden van mijn nieuwe woning.
De eindmeterstanden van mijn vorige woning zijn keurig verwerkt de nieuwe meterstanden die op dit zelfde formulier zijn ingevuld, zijn niet doorgegeven aan de netbeheerder. Er is een schatting gemaakt waarbij de beginmeterstanden fors lager zijn ingevoerd waardoor ik 650 kuub gas en 200 kwh electriciteit meer moet betalen.
Bij navraag geeft de medewerker van de NEM als oorzaak van het niet verwerken van de meterstanden aan dat zij op dit formulier handtekeningen nodig hadden die er niet opgestaan zouden hebben. (Nogmaals voor de verwerking van de eindafrekening van mijn vorige woning was het ontbreken van een handtekening blijkbaar geen probleem.)
Wat ik de NEM zeer kwalijk neem is dat zij mij bij ontvangst van het verhuisformulier niet onmiddelijk geïnformeerd hebben dat zij dit niet in behandeling konden nemen. Dan had ik op dat moment alsnog de meterstanden van dat moment kunnen doorgeven en met bewijzen kunnen komen. Nu wordt ik ermee geconfronteerd vanwege een einafrekening en zeggen ze doodleuk dat er in de energiewet staat dat ik maar moet bewijzen dat mijn beginstanden kloppen en dat ik anders gewoon pech heb gehad.

Pure oplichterij dus. Dit zou me zomaar rond de € 400,- teveel kosten.

Gelukkig was de vorige eigenaar de woningbouwvereniging zelf die de eindmeterstanden nog in hun computer blijkt te hebben staan en komen die overeen met degene die ik ook doorgegeven heb en mag ik aannemen dat ik hiermee in staat ben om de klacht opgelost te krijgen. (Zover is het echter nog niet…)

De NEM heeft naar mijn overstap naar een meer voordelige aanbieder van energie haaruiterste best gedaan om mij als klant toch weer te behouden en bood me alsnog honderden euro’s korting aan. Toen ik hiervan een bevestiging vroeg op papier haakte de medewerkster af en verbrak ze de verbinding met de mededeling dat ze die mogelijkheid niet konden bieden.
Was ik weer bijna opgelicht?

En dan vergeet ik gemakshalve me nog verder druk te maken over het feit dat ik bij mijn verhuizing niet mijn contract gewoon doorliep maar ze me ongevraagd, zonder me daarover te informeren, een 3 jarig contract voor gas hadden gegeven en de looptijd van mijn lopende contract voor energie gewoon opnieuw hebben opgestart. Nu betaalt mijn nieuwe leverancier NUON de afkoopkosten, dus ik laat het er maar bij, maar over OPLICHTING gesproken!!!

Gewenste oplossing

Persoonlijk ben ik tevreden wanneer de foutieve eindnota wordt hersteld. Maar verder ben ik pas tevreden wanneer de regelgeving voor energiebedrijven dusdanig wordt aangescherpt dat dit soort oplichting niet meer kan plaats vinden!!!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of