Complaint: Opzegging

user-9709 on 19 March 2010 about Fit 4 Free in category Sportclub/-school

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Ik heb mijn abonnement met einddatum 21 mei 2009 schriftelijk opgezegd op 7 februari 2009, ruim voor de opzegtermijn van 2 maanden. Na meerdere (ongeveer 4) telefoontjes die ik heb gepleegd over de ontvangst van mijn opzegging (je verwacht toch dat het wel goed zit), kreeg ik op begin mei 2009 pas iemand aan de telefoon die mij kon vertellen dat het niet was aangekomen. Bij mijn eerdere telefoontjes kreeg ik nooit iemand aan de telefoon die mij antwoord kon geven, want die werkte steeds toevallig die dag niet. Verder werd aangegeven dat ik niet kon worden teruggebeld en er kon nooit worden aangegeven wanneer ik deze persoon wel kon bereiken en mocht zijn of haar naam niet worden gegeven. Wat bleek dus begin mei; mijn brief was niet ontvangen. Daarop heb ik een tweede brief gestuurd op 13 mei 2009, waarin ik aangaf dat ik al op 7 feb 2009 had opgezegd, maar dat het niet was aangekomen. Daarbij ging ik er nog vanuit dat het wel in orde zou komen en heb ik ook wat extra informatie gegeven. Ik ben ik mijn jaar lidmaatschap geen enkele keer op de sportschool geweest, omdat ik vlak na het afsluiten mijn baan kwijt raakte. Mijn eerdere baan was daar vlakbij en ik was van plan om op de racefiets naar het werk te komen. Omdat op mijn werk geen douche aanwezig was, kon ik dan daar douchen. Ik heb nooit van ook maar wat voor een dienst van Fit4Free gebruik gemaakt en heb zelfs mijn pasje nooit afgehaald, wat tijdens mijn telefoongesprek begin mei ook werd bevestigd door Fit4Free.
Als reactie op deze brief kreeg ik een standaard gegenereerde brief waarin mijn opzegging werd bevestigd per 31 mei 2010, een jaar later dus! Er werd mij met klem gewezen op het feit dat ik op tijd mijn pasje (die ik helemaal niet had) op tijd moest inleveren omdat het anders zou worden omgezet naar een kortingkaart waarvoor maandelijks betaald moet worden. Ik heb daarna een aanmaning gekregen voor de kosten, omdat ik mijn machteging dmv een rode kaart had ingetrokken. Daarop heb ik weer een brief gestuurd om te laten weten dat ik mijn machteging had ingetrokken en niks meer zou betalen omdat ik niet wilde acppecteren dat op zo’n onredelijke manier met mij en deze situatie werd omgegaan. Ik had al 150 euro (1 jaar) betaald voor iets dat ik nooit had gebruikt. Vervolgens kreeg ik weer een standaard opzegbevestiging per 21 mei 2010, waarin ook stond dat ze hoopte dat ik van de gelegenheid gebruik zou maken door toch te komen sporten het volgende jaar, terwijl ik in een andere stad woon. En weer het pasjes-verhaal! Telefonisch heb ik weer geprobeerd contact te zoeken over de situatie om tot een oplossing te komen, maar weer een aantal keren kreeg ik niemand te spreken die mij kon helpen en kon ik niet worden teruggebeld.
Vanaf dat moment kwamen er een aantal aanmaningen en uiteindelijk het incassobureau. Ook bij het incassobureau heb ik via de website de situatie geprobeerd uit te leggen en onderbouwen, ik heb mijn brieven opgestuurd en telefonisch iemand gesproken, maar ze gingen niet inhoudelijk in op het verhaal, maar wilde alleen geld zien. De inhoud kan hen natuurlijk ook gestolen woren, want zij hebben de opdracht geld te innen en daar verdienen ze ook op. Aan de telefoon is mij een keer door het incassobureau aangeboden een afspraak te maken, maar toen bleek dat dit alleen kon inhouden dat ik toch gewoon moest betalen heb ik dat afgewezen.

Op dit moment heb ik net een brief gekregen dat er juridische stappen ondernomen gaan worden. Mijn brief van 7 feb 2009 is blijkbaar niet aangekomen, maar als ik naar de klachten op verschillende fora kijk bekruipt mij toch het gevoel dat dat niet aan mij ligt. Ik heb nergens schuld aan gehad en voor mijn gevoel genoeg gedaan om tot een oplossing te kunnen komen.

Gewenste oplossing

Ik wil dat er eindelijk eens iemand inhoudelijk kijkt naar mijn bezwaren tegen de situatie waarin nu verkeer en mij een passende, redelijke oplossing wordt aangeboden. Dat lijkt mij niet teveel gevraagd.

All complaints of