Complaint: Opzegging…

user-17770 on 07 August 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte medewerk(st)er,

Op 25 februari 2010 ben ik verhuisd naar mijn nieuwe adres …. te Elst. Dit heb ik tijdig bij jullie aangegeven. Telefonisch kreeg ik toen te horen dat ik de opzegging schriftelijk moest doen. Zodoende heb ik begin maart een brief opgesteld aan de Nederlandse Energie Maatschappij met daarin mijn meterstanden, een kopie van mijn nieuwe huurcontract (waarin staat dat ik inclusief gas, water en licht woon) en een opzegging. Vervolgens heb ik telefonisch nog mijn correspondentieadres gewijzigd. Omdat ik deze opzegging tijdig heb gedaan, en geen facturen meer heb ontvangen, ben ik er vanuit gegaan dat alles in orde was. Toch bleven jullie geld van mijn rekening schrijven, waarop ik dus nog een aantal keer telefonisch contact heb gehad met jullie klantenservice. Toen bleek dat mijn opzegging niet binnen was gekomen (??). Nu kan er natuurlijk altijd iets zoek raken, maar ik vond het wel vreemd. Heb daarop mijn opzegging nog maar een keer schriftelijk verzonden. Omdat ik hier wederom geen bevestiging van kreeg ben ik weer met jullie gaan bellen. De opzegging was nog steeds niet binnen gekomen. Wederom heb ik mijn opzegging verzonden, maar jullie blijven volhouden dat jullie niets binnen hebben gehad.
Facturen kreeg ik nog steeds niet binnen. Dus toen ik op 14 juli toevallig langs mijn oude adres ben gegaan om te kijken of er nog post voor mij lag, schrok ik van de stapel post van de Nederlandse Energie Maatschappij en Intrum Justitia.. In de brief van Intrum Justitia stond dat mijn uiterste betaaldatum 12 juli was. Hierdoor ben ik weer met jullie klantenservice gaan bellen, want ik had mijn correspondentieadres al lang gewijzigd. De medewerkster die ik toen gesproken heb (15 juli), zei dat ze inderdaad kon zien dat er een nieuw adres was doorgegeven, maar dat er door een fout van jullie kant de wijziging niet gedaan is. Op mijn vraag wat ik hier nu mee aan moest zei ze dat ze de wijziging alsnog zou doorvoeren en ik moest even contact opnemen met Intrum Justitia om door te geven dat jullie ‘specialist’ zou beoordelen of deze incassoprocedure terug gedraaid zou moeten worden, en of Intrum Justitia de vordering dus tijdelijk stil konden zetten. Het zou dan zo’n 5 werkdagen duren voordat ik bericht zou krijgen met een goedkeuring of een afwijzing voor het terugdraaien van het incassoproces.. Dit vond ik een erg vreemd verhaal, maar ik heb het toch maar geprobeerd. Gelukkig was die mevrouw van Intrum Justitia zo vriendelijk op mijn vordering op wachten te zetten en ik heb toen met haar afgesproken dat ik terug zou bellen als ik meer wist. Omdat ik na 2 weken nog steeds niets van de Nederlandse Energie Maatschappij had gehoord, heb ik wederom contact met jullie opgenomen (2 augustus). Ik heb toen gesproken met iemand van de klantenservice. Hij heeft mij de meterstanden gevraagd, en deze doorgestuurd naar ”de juiste afdeling” en hij heeft nogmaals een verzoek in gediend bij die ‘specialist’ voor terugdraaien van het incassoproces. Ook heeft hij mij verzocht via www.nlenergie.nl en dan contact nogmaals de meterstanden en mijn herhaaldelijke opzegging door te sturen. Dit heb ik gedaan. ‘s Middags heb ik nog een keer gebeld met jullie klantenservice, nadat ik Intrum Justitia had gesproken. Mijn vordering staat op stil t/m 20 augustus, ik had alleen een schriftelijke bevestiging nodig van het feit dat jullie bezig waren het incassoproces terug te draaien. Ik heb toen gesproken met dhr Ackon. De bevestiging kon mij niet schriftelijk verstrekt worden, maar als ik even een fax zou sturen met daarin nogmaals de meterstanden ivm incassoprocedure, en vervolgens donderdag of vrijdag even zou bellen, dan zou het allemaal geregeld zijn. Donderdagmiddag heb ik rond 16.30 wederom met jullie incasso-afdeling gesproken, maar meneer kon mij nog geen informatie verstrekken. Het was nog in behandeling. Helaas ben ik er vrijdag niet aan toegekomen om nog een keer te bellen, maar toen ik net thuis kwam vond ik een brief betreft beeindiging energielevering. Net toen ik dacht dat de opzegging eindelijk verwerkt was, zag ik tot mijn grote schrik dat ik een bedrag van 670,00 verschuldigd ben en dat als ik binnen 5 dagen niet betaal mijn energielevering stop wordt gezet. Nu is dat laatste niet zo’n probleem, ik woon daar toch al niet meer. Maar ik kan me niet voorstellen, nadat ik zovaak met de klantenservice heb gebeld, met jullie incassoafdeling heb gesproken én met Intrum Justitia heb gesproken, jullie me toch nog zo’n brief sturen. En mij 670,00 willen laten betalen. Tijdens telefonisch onderhoud met dhr A. afgelopen maandag is mij beloofd dat deze langslepende kwestie na een fax te sturen eindelijk naar behoren opgelost zou worden. Nu na ontvangst van deze laatste brief krijg ik sterk de indruk dat ik de dupe ben van de miscommunicatie in uw bedrijf. Ben echter van mening dat ik in deze aan alle aan mij opgedragen handelingen om tot een correcte afhandeling te komen gedaan heb, welke blijkbaar nog steeds zonder resultaat. Neem nu de houding aan dat ik helemaal niets meer doe, en wens ik van u een schrijven te krijgen waarin alles in een keer duidelijk en helder vermeld wordt. Tot ik dit schrijven ontvang ben ik niet gevoelig voor brieven, incasso´s en dergelijke, in welke vorm dan ook. Mijn geduld is op.

Nog steeds hopende op een correcte afhandeling uwer zijde verblijf ik in afwachting van uw bericht.

J.A.P.S. Pertien

Gewenste oplossing

Ik wil dat de incassoprocedure wordt stopgezet, en dat mijn opzegging eindelijk verwerkt wordt! Daarnaast wil ik een compensatie ontvangen voor alle gemaakte kosten. Dit heeft al veel te lang geduurd.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw Pertien,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten. Wij zijn blij dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of