Complaint: Opzegging niet willen bevestigen.

user-17938 on 25 August 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb een 1-jarig contract met Energiedirect; daarin is opgenomen dat ik mijn contract tot 7 kalenderdagen voor het einde van de contractdatum kan opzeggen.

Ik heb medegedeeld mijn contract per einddatum op te zeggen en ik heb gevraagd mij daar een bevestiging van doen toekomen. Energiedirect weigert dat en vindt dat de nieuwe leverancier moet opzeggen.

Ad van der Weide van Klantadvies van Energiedirect berichtte klantgericht zoals de toonzetting daar is:
U heeft mijn bericht gelezen en dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Of een (en zo ja, welke) energieleverancier de levering na de einddatum overneemt ligt buiten onze contractuele afspraken en zal er nimmer toe kunnen leiden dat het contract bij Energiedirect automatisch zal worden verlengd. Energiedirect kan niet bij een opzegging “over de einddatum heen regeren”.

Overigens is het mij bekend dat Energiedirect na eindeloos gedoe bij vergelijkbare contracten uiteindelijk wel heeft bevestigd; zie ook de klacht van Pien van 28 juli 2011. Energiedirect blijft schijnbaar volharden in deze merkwaardige benadering die met name juridisch volstrekt ongepast is.

Gewenste oplossing

Ik herhaal mijn simpele verzoek: bevestig dat het contract per einddatum is opgezegd.

Message from

13 years ago - Gewoon volhouden SanderHI ! Het kost wat "energie" maar uiteindelijk zal ook bij ED (weer) het absurde van de benadering doordringen. Jammer dat de vele klachten niet een "enigzins normale benadering" bij ED tot gevolg hebben.

Message from EnergieDirect

13 years ago - Hallo meneer Michies, Uit je bericht begrijp ik dat je het niet eens bent met de afhandeling van energiedirect.nl. Je hebt in een e-mail aangegeven dat je het contract bij energiedirect.nl wilt beëindigen. Energiedirect.nl heeft je geadviseerd je bij een andere energieleverancier aan te melden, zodat de nieuwe leverancier dit bij energiedirect.nl bekend maakt en zij je bij energiedirect.nl kunnen afmelden. Ik zal je uitleggen waarom de nieuwe leverancier dit dient te doen. Energie is een eerste levensbehoefte van de mens. We kunnen in deze tijd niet meer zonder. Als energiedirect.nl het contract zou verbreken en je je niet aanmeld bij een andere energieleverancier heb je de kans dat de netbeheerder de meter komt afsluiten. Dit willen we voorkomen en daarom kan een contract alleen beëindigd worden wanneer er een nieuw contract bij een andere energieleverancier is afgesloten. Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd. Mocht je nog vragen hebben dan kun je een e-mail sturen naar: onlineservice@energiedirect.nl. Graag beantwoord ik deze dan voor je. Groetjes, ^Natascha van energiedirect.nl

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Beste Natascha van energiedirect.nl Jammer dat je mijn alias niet respecteert. Ik zal je (nogmaals) uitleggen waarom de nieuwe leverancier dit niet perse dient te doen: Ik heb een overeenkomst met ED die ik kan opzeggen wanneer ik dat wil. Ik ben verantwoordelijk voor mijn energievoorziening. Ik zal voor een aansluitende leverancier zorg moeten dragen. Daarnaast: waarom wordt een opzegging door ED in andere gevallen uiteindelijk welbevestigd ?

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

12 years ago - Hallo meneer Michies, Uit je bericht begrijp ik dat je het niet eens bent met de afhandeling van energiedirect.nl. Je hebt in een e-mail aangegeven dat je het contract bij energiedirect.nl wilt beëindigen. Energiedirect.nl heeft je geadviseerd je bij een andere energieleverancier aan te melden, zodat de nieuwe leverancier dit bij energiedirect.nl bekend maakt en zij je bij energiedirect.nl kunnen afmelden. Ik zal je uitleggen waarom de nieuwe leverancier dit dient te doen. Energie is een eerste levensbehoefte van de mens. We kunnen in deze tijd niet meer zonder. Als energiedirect.nl het contract zou verbreken en je je niet aanmeld bij een andere energieleverancier heb je de kans dat de netbeheerder de meter komt afsluiten. Dit willen we voorkomen en daarom kan een contract alleen beëindigd worden wanneer er een nieuw contract bij een andere energieleverancier is afgesloten. Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd. Mocht je nog vragen hebben dan kun je een e-mail sturen naar: onlineservice@energiedirect.nl. Graag beantwoord ik deze dan voor je. Groetjes, ^Natascha van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that EnergieDirect posted

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Hallo meneer Michies,

Uit je bericht begrijp ik dat je het niet eens bent met de afhandeling van energiedirect.nl.

Je hebt in een e-mail aangegeven dat je het contract bij energiedirect.nl wilt beëindigen. Energiedirect.nl heeft je geadviseerd je bij een andere energieleverancier aan te melden, zodat de nieuwe leverancier dit bij energiedirect.nl bekend maakt en zij je bij energiedirect.nl kunnen afmelden.

Ik zal je uitleggen waarom de nieuwe leverancier dit dient te doen.

Energie is een eerste levensbehoefte van de mens. We kunnen in deze tijd niet meer zonder. Als energiedirect.nl het contract zou verbreken en je je niet aanmeld bij een andere energieleverancier heb je de kans dat de netbeheerder de meter komt afsluiten. Dit willen we voorkomen en daarom kan een contract alleen beëindigd worden wanneer er een nieuw contract bij een andere energieleverancier is afgesloten.

Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je een e-mail sturen naar: onlineservice@energiedirect.nl. Graag beantwoord ik deze dan voor je.

Groetjes,

^Natascha van energiedirect.nl

All complaints of