My complaint:
Op 6 juni jl ben ik gebeld door een marketing bedrijf met de mededeling dat zij energie en gas goedkoper konden leveren, op dat moment geef ik gelijk aan dat ik hier geen interesse in heb omdat ik voor examens zit voor mijn opleiding en vaak moet je reageren binnen 7 dagen. De jongeman aan de andere kant van de lijn is erg overtuigend als hij mij vertelt dat hij mij 15% goedkoper het product kan aanbieden en dat ik mij geen zorgen hoef te maken hij vraagt nog naar de datum van mijn examen. Dit is 18 juni en zegt dan nog ooh mevrouwtje u heeft 2,5 week de tijd om u te bedenken.
19 juni lees ik alles door en kom er achter dat ik als ik overstap mijn huidige leverancier 150 euro terug moet betalen die ik in januarie gebeurd heb van hen.
Dus ik bel energiedirect 19 juni op met de mededeling dat ik er van af zie en de man aan de telefoon snapte ook wel dat ik dat wilde ivm die 150 euro en geeft op dat moment ook nog aan dat zij(energiedirect) het voor januarie nog wel een keer probeerde. Tot mijn verbazing krijg ik 20 juni een mail dat ik een opzegvergoeding moet betalen,dus heb ik hier telefonisch kontakt over met energiedirect en krijg daar te horen dat er in de brief stond dat er binnen 7 dagen gereageerd moest worden vandaar deze opzegvergoeding, ook zei de dame aan de telefoon dat ik zelf maar het geld terug moest zien te halen bij het telemarketingsbureau dat mij gebeld had en dat telefoonnummer had ze niet moest ze opzoeken maar dat kon ik zelf wel via internet(niet dus)
Desired solution:
Dat ik de opzegvergoeding niet hoef te betalen, want ik heb tenslotte niets van hen geleverd gekregen en ik ben misleid door een bedrijf dat door hen in de arm genomen is.