Complaint: Overlijden van mijn vader

user-160129 on 12 February 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn vader overlijd op 21-11-2012…

Zijn vriendin die op papier niets van hem is gooit de deur dicht en weigert de familie (erfgenamen) de toegang tot haar huis en zo dus ook tot de stukken (papieren) van mijn vader.

Vervolgens ben ik zelf maar naar wat banken gaan bellen waarvan ik eventueel dacht dat hij hier een rekening zou hebben kunnen staan!

Ik kwam uit bij de ABN Amro EN SNS-bank.

Gebeld met beide nabestaandedesken.

De ABN Amro vroeg om wat papieren dit hadden ze in een brief gezet naar het adres waar hij voor het laatst wonen die waren dus in bezit van de vriendin.

Tevens gold dit ook voor de SNS bank.

Bij het eerste telefoontje dat ik pleegde aan de SNS bank werd direct gezegd dat we een Verklaring van Erfrecht moesten laten opstellen en dat het een Bijzonder geval was…

Verklaring van Erfrecht: kosten €760,-

Ik krijg de Verklaring binnen en vervolgens ben ik naar de ABN Amro gegaan hier werd ik netjes ontvangen in een kamertje en alles werd geregeld. De toegang tot het telebankieren zou zsm geregeld worden. We hebben ter plekke een kleine afschrift meegekregen. Zij vroegen NIET om een verklaring het bedrag op de rekening was ong. €3000,-

Echter bij de SNS werd er via de Nabestaandedesk EN het algemene nummer doorgegeven dat we dat ook konden doen.

Wij zijn naar Purmerend gestuurd aangezien dit een groter kantoor zou zijn dan Zaandam. Daar aangekomen is het exact eenzelfde kantoor als deze in Zaandam… De mevrouw achter de desk heeft ons op zich goed geholpen, naar wat zij kon.

Blijkt dat er op zijn rekening ong €5500,- stond.
MAAR hier zeg ik gelijk bij dat er op het moment van ons bellen minder dan /rond de €2000,- stond.

De SNS bank laat ons dus een Verklaring van Erfrecht opstellen voor een bedrag nog minder dan bij de ABN-Amro bank.

Op internet had ik al e.a. opgezocht over deze verklaring en hier staat dat er juist om dit soort NARE dingen te voorkomen pas om zo een verklaring gevraagd wordt op het moment dat er een aanzienlijk bedrag staat op de rekening.

Ik vind op moment van bellen €2000,- niet zodanig AANZIENLIJK dat je daar om een Papiertje van €760,- moet vragen…

Het mooie komt nog… Ik wilde wat meer informatie over de afschriften en wat meer inzage in zijn krediet wat er schijnbaar stond en in zijn spaarrekening overzicht om een overzicht te kunnen maken wat er af ging en op gestort werd zodat ik kon zien welke instanties ik nog moet gaan bellen om stop te zetten of te informeren over zijn overlijden.

Ik ga dus naar de SNS bank hier in Zaandam aangezien dit eenzelfde kantoor is als in Purmerend. Ik woon in Zaandam.

Hier binnen gekomen kan ik dus schijnbaar met mijn Papiertje van €790,- helemaal NIKS en wordt ik door de persoon aan de balie wederom verwezen naar de nabestaande desk.

De nabestaandedesk, wil ons nergens mee helpen.
Erfrecht verklaring is binnen.. Nee er moet eerst een DOSSIER aangemaakt worden hier moet weken over heen gaan terwijl ik heel duidelijk heb aangegeven wat voor “haast” ermee is door de situatie met de vriendin..

(Die tevens op de dag van overlijden van beide rekening bedragen heeft overgeboekt. Op zijn sterfdag…)…

Hebben ze allemaal geen boodschap aan …

Eerst ten onrechte een verklaring van erfrecht op laten stellen en vervolgens ondanks dat ik dat papiertje heb nog geen informatie willen vrijgeven. En je in de tussentijd van het kastje naar de muur doorverwijzen.

Klachten kunnen alleen schriftelijk met een behandeltijd van tevens ook weer een x-aantal weken.

Een afspraak maken met een bankmedewerker/adviseur kan schijnbaar niet…

We hebben een overlijden te verwerken waar we als familie niet eens aan toe komen, door een hoop geregel en dwarsliggerij…

Ik ben net mijn vader verloren , mijn kinderen hun opa en mijn broers en zus ook hun vader…

Lekkere bittere pil dit…

Desired solution:

De Verklaring van Erfrecht kosten?...
Wat doen we hiermee want dit is dus absoluut onnodig geweest.
Ook omdat ik nu ook al heb ik dit papiertje nog NIET geholpen wordt..

Oplossing dat ik inzicht krijg in alles wat mijn vader had bij de SNS bank, en alle transactie overzichten zodat we een tijdlijn / en totaal plaatje kunnen op maken.

De ABN AMRO werkt wel overal netjes mee, zelfs onze eigen bank (Rabobank)... geeft ons advies en helpt ons met vragen.. Dit is over de SNS bank NIET te zeggen...

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

11 years ago - Beste Sesam83, Zoals we ook op Facebook aangaven, kunnen we ons voorstellen dat jullie je in een erg lastige positie bevinden. We hebben de afdeling Nabestaandendesk verzocht om de situatie nogmaals te bekijken. Zij nemen hierna contact met je op of geven ons terugkoppeling. In het laatste geval nemen wij contact met je op. Veel sterkte toegewenst. Met vriendelijke groet, Tibor SNS Bank Webcare

All complaints of