Complaint: Overstappen groene energie

user-28960 on 19 November 2010 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Gisteren ben ik op een slinkse wijze benaderd door een medewerker van de NEM, de heer L. Nguyen (verkopernr. 380016) Hij deed een voorstel met betrekking tot de levering van groene stroom. De heer Nguyen deed zich voor als een onafhankelijke medewerker en vertelde (achteraf misleidend) dat ik over kon stappen. Aangezien zijn praatje nogal vaag was en ik moest begrijpen dat mijn huidige energieleverancier hier van op de hoogte zou zijn en niet de dupe van dit contract zou zijn. Hier ben ik op ingegaan en heb de leveringsovereenkomst stroom en gas concumenten (182513) ingevuld en ondertekend. Op slinkse wijze werd mij door de heer Ngyuen verteld dat ik zo via zijn mobiele telefoon een medewerker te horen zou krijgen en alle vragen met “Ja” zou moeten beantwoorden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg de medewerker aan de telefoon, deze nam de gegevens met mij door en begon toen de vragen te stellen welke ik, volgens de heer Nguyen, met “Ja” zou moeten beantwoorden. Er werd bij de vraag gesteld of ik wist dat dit om een commerciële aanbieding ging. Daarop heb ik “Nee” geantwoord waarop de heer Nguyen een staaltje oncollegialiteit en Chinees vuurwerk liet zien: de telefoon werd uit mijn hand gegritst, de betreffende collega werd letterlijk en figuurlijk verrot gescholden en ook ik moest het ontgelden. Ik heb zelden zo iets onbeschofterigs meegemaakt en ga hier dan ook melding van maken bij de consumentenbond. Ook zal ik het bovenstaande verhaal met naam en toenaam op diverse websites gaan publiceren: het misleidende praatje is tot daar aan toe. Ik begrijp dat men graag geld en klanten wil verdienen, maar dit is daar niet de juiste manier voor. De heer Nguyen zijn onprofessionele en onbeschofte gedrag was echter het toppunt.

Gewenste oplossing

Ik eis dan ook dat Energiecontract 182513 per direct ontbonden wordt. Mocht dit niet gebeuren, dan ben ik genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht.

Met vriendelijke groet,
Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of