Complaint: Overstappen van glasvezelprovider met 100% aansluitgarantie

user-153201 on 18 September 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik had al eerder gehoord hoeveel problemen mensen hebben bij het overstappen van de ene naar de andere glasvezelprovider en dacht daarom dat vroeg iedereen op de hoogte stellen zou helpen.
Ik ben dus in juni begonnen Lijbrandt op de hoogte te stellen van mijn voornemen om eind augustus over te stappen naar KPN. Ook KPN heb ik begin juli bezocht en een week later had ik al een grote doos met spullen en een afspraak voor 2 september met 100% aansluitgarantie.
Eind juli kreeg ik van Lijbrandt telefonisch de bevestiging dat mijn Klaar50 abonnement op 31-8-2013 zou eindigen.
Dat zou dus een eitje moeten worden dacht ik.
Op zaterdagavond 31-8 rond 20uur inderdaad geen aansluiting (televisie, internet en telefoon) meer via Lijbrandt.
Op maandag 2-9 komt de monteur van KPN nadat volgens zijn zeggen in de ochtend de lijn was gecontroleerd. Ik had alles al op de juiste plek gezet en na het wisselen van de ISRA unit kwam de monteur er achter dat de inkomende IP-nummers niet klopten. Lijbrandt zat er dus nog op en de monteur kon niets verder doen dan het doorgeven aan de technische dienst en Reggefiber. Die laatste zou er maximaal 8 werkdagen ermee bezig zijn om het op te lossen.
Ik heb zelf op 4 september Reggefiber ook maar een mailtje gestuurd.
Op 6-9 van KPN tijdelijk een gratis internet USB-dongel en digitenne gekregen. Mooi maar niet echt handig natuurlijk. Ik zou binnen een paar dagen van Reggefiber iets horen om een afspraak voor een monteur in te plannen.
Op dinsdag 10-9 belde ik met KPN omdat ik nog niets gehoord had. Het kon nog wel even duren en Reggefiber hoefde toch niet langs te komen vertelden zij nu.
Op vrijdag 13-9 weer KPN gebeld. Nog geen bericht van Reggefiber en ik heb toen hun telefoonnummer gekregen. Ik had ook nog geen reactie gehad op mijn mailtje van 4-9.
Op maandag 16-9 KPN en Reggefiber gebeld. Beiden gemeld dat ik nog steeds via de Experiabox dezelfde IP-nummers zag van Lijbrandt. Reggefiber melde mij toen dat zij pas 10-9 van Lijbrandt bericht hadden gehad dat de lijn vrijgegeven mocht worden en het nog wel tot eind van de week kon duren voor zij actie zouden ondernemen.
In de avond van 16-9 kreeg ik ineens een antwoordt van Reggefiber op mijn mauiltje van 4-9. Zij melden: “Volgens onze systemen is sinds vandaag de migratie volledig.”
Helaas niets was minder waar bleek dinsdag 17-9
KPN had nog niets gehoord van Reggefiber en ook op de status van de Experiabox was geen verandering zichtbaar. Maar de planning zat er bovenop en ik zou zo spoedig mogelijk worden teruggebeld als zij bericht hadden van Reggefiber.
Vandaag 18-9 blijft het weer stil en zie ik nog steeds geen verandering in het status menu van de Experiabox.

Desired solution:

Ik wil dat Reggefiber Lijbrandt van de lijn haalt en KPN koppelt zodat ik eindelijk van de bestelde televisie, internet en telefoon diensten gebruik kan maken.
Ik vraag mij af of de OPTA hier geen regels voor heeft opgesteld.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Vanmiddag 18-9 werd ik gebeld door Reggefiber. De migratie was toch echt rond en het ligt nu verder aan KPN om het af te maken. KPN had echter vreemd genoeg een nieuwe migratie aangevraagd afgelopen nacht op 2-10. Toen ik de klantenservice van KPN hierover belde vertelde deze dat dit automatisch door het systeem gebeurt wanneer een aansluiting niet lukt. Bovendien had Lijbrandt een fout gemaakt door mij vroegtijdig af te sluiten zonder te wachten op migratie van Reggefiber. Hierdoor was het systeem van slag.....

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

Comment by poster of the complaint

10 years ago - Het is nu 4 oktober. Afgelopen woensdag weer voor niets thuis gebleven, want de monteur van KPN kon weer niet verbinding krijgen. De beste man was ook in de veronderstelling dat het om een basis aansluiting ging. Hij wist niets van de gemelde problemen. Aan communicatie wordt niet gedaan bij KPN naar het schijnt... Ik wordt donderdag gebeld door de planning die nog maar een monteur willen sturen, want het is misschien een kruiskoppeling fout in de wijkcentrale. Ik vraag moet Reggefiber daar dan niet eerst heen anders moet ik weer voor niets een vrije dag nemen? Dat zou hij uitzoeken... Ik bel gisterenavond nog maar een keer met de klantenservice. Deze man is het met mij eens dat hier teveel fouten zijn gemaakt en hij zet mij even in de wacht. Daarna vertelt hij dat ik direct teruggebeld ga worden door collega met een oplossing... Niet dus... Vanmiddag maar weer bellen. Nu een dame die vind dat alles goed gaat nu en dat ik maar geduldig af moet wachten! Nu breekt mijn klomp. Ik vertel dat ik een harde datum wil en dat ze tot dinsdag 8 oktober krijgen om het op te lossen anders ga ik naar UPC. dan maar geen glasvezel. Ze reageert niet en antwoordt niet eens meer. Schandalig gewoon. Ik bel de XL winkel in Almere maar weer. Zij zoeken het nu uit.

All complaints of