Complaint: Geweigerd wegens geen ID

user-153920 on 18 January 2013 about PATHE in category Bioscopen & Theaters

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer/mevrouw,

Ik zal ons even voorstellen; mijn naam is Joyce van der Heiden en ik ben 20 jaar oud. Mijn broertje heet Roy van der Heiden en is 18 jaar oud.

Schandalig vind ik het wat ons gister is overkomen bij Pathe Spuimarkt.
Al meerdere jaren ben ik vaste klant van Pathe en sinds ongeveer iets langer dan een jaar ben ik ook lid van Pathe met mijn Unlimited Card.

Vaak ga ik met mijn broertje naar actiefilms voor 16 jaar en ouder, zo ben ik afgelopen periode naar Gangster Squad, Expendables 2 etc. geweest. Hierbij heb ik verder geen zin om mezelf op dit punt te gaan bewijzen, we gaan gewoon vaak naar films van 16+.

Nu weten wij beide dat er sinds kort een nieuwe regel is dat je, je moet kunnen legitimeren bij een film van 16 jaar en ouder.
Echter zijn wij nog nooit, maar dan ook echt nog nooit gecontroleerd op een legitimatiebewijs bij films voor 16+. Ook niet als ik met mijn vriendinnen naar enge films ga (zoals de Halloweennight bij Pathe).

Nou had ik gister 2 kaartjes gereserveerd voor Django Unchained. Toen wij de kaartjes lieten zien aan een medewerker van Pathe voor ingang van de film vroeg hij ineens om een legitimatie bewijs. Tot ons stomme verbazing, want dit was ons echter nog nooit gebeurd?!
Toen mijn broertje erachter kwam dat hij zijn portemonnee was vergeten, mochten wij niet naar binnen..

Dat is tot daar aan toe, maar toen wij een foto van zijn legitimatie hadden op onze telefoon (waarop duidelijk te zien was, dat mijn broertje ook daadwerkelijk 18 was) werd ons de toegang nog steeds geweigerd. Terwijl vervolgens voor onze neus mensen door werden gelaten die niets hoefden aan te tonen (en onze leeftijd waren).
BELACHELIJK!!!

Wij hadden ons ontzettend verheugd op deze film, ook omdat ik het als verrassing aan mijn broertje het kaartje had gegeven en hij hier ‘s middags vrij voor had genomen aangezien wij beide niet uit Den Haag komen.

Maar wat mij nu het kwaadst maakt is dat er nog nooit naar mijn ID is gevraagd bij de entree van 16+ films, en dat dit nu ineens wel moest. Onze avond was vergald, en daardoor zijn wij als alternatief als een speer naar Leiden gegaan om daar de film bij te mogen wonen (waar verder helemaal niet moeilijk werd gedaan). Hier heb ik echter voor moeten betalen, terwijl ik bij Pathe (als lid) gewoon gratis de film bij kon wonen, en het mooie van alles mijn broertje weer moest betalen voor een tweede ticket.

Belachelijk, ik ben door dit incident zeer ontevreden.

Desired solution:

Tevreden ben ik pas als er één eerlijke rechte lijn wordt getrokken in Pathe. Of iedereen wordt bij elke 16+ film gecontroleerd. Of helemaal niet!

Doordat hier niet duidelijk wordt gemaakt wanneer je wel en wanneer je niet je legitimatie moet tonen is een groot gedeelte van onze avond verpest!

Aangezien ik vaak bij Pathe kom, zal ik binnekort wel merken of er wel of niet iets is gedaan aan een rechte lijn te trekken bij 16+ films. Zo niet, dan zal ik toch zeer gaan twijfelen aan het feit of ik nog wel langer klant wil zijn bij Pathe.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about PATHE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind PATHE to pickup complaint

All complaints of