Complaint: paypal claimbehandeling

user-39796 on 09 February 2011 about Paypal in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik stuurde 6.12.2010 een aangetekend pakket naar klant naar wie ik op ebay 2 lp’s had verkocht welke betaald waren via paypal. Ergens rond 20.1.2011 ontving ik een
klacht van klant via paypal dat pakket niet was aangekomen
ik heb via klachtencentrum bewijs van verzending gestuurd
TNT heb ik een traceer opdracht gestuurd nadat er via track and trace van TNT geen aflevergegevens kwamen
klant heeft ondertussen klacht opgewaardeerd to claim en paypal heeft verkoopbedrag van euro 124 geblokkeerd op mijn rekening.
direct na sturen van bewijsmateriaal aan paypal wordt de koper tot mijn verbazing direct in het gelijk gesteld.
Het enige wat paypal heeft gedaan is de track en trace van tnt nagekeken en dus achter dezelfde conclusie kwamen
dat er geen aflevergegevens waren.
Er is mij zelfs geen tijd gegund om het via TNT uit te laten zoeken !!!. Het vervreemd mij dat een koper alleen maar hoeft te zeggen dat hij het niet ontvangen heeft en als dat je als verkoper ondanks bewijs van verzending toch
in het ongelijk wordt gesteld en je geen tijd wordt gegund
om het uit te laten zoeken door TNT. Wat heb ik als verkoper verkeerd gedaan ? 100% positieve reakties van mijn kopers op ebay, aangetekend verstuurd terwijl daar niet voor betaald is en als gevolg van falen van TNT mijn
items en geld kwijt ???

Gewenste oplossing

Ik wil langer de tijd krijgen van paypal om via TNT tot uitsluitsel te komen waar mijn pakket is gebleven.
Koper heeft niet voor verzekering en of aangetekend betaald
ik zou dan ook verwachten dat het verlies van een pakket door TNT post niet voor 100% op conto van verkoper wordt gesteld

All complaints of