Complaint: Transactie met PayPal in USD ($) “We kunnen uw betaling nu niet overmaken”

user-218269 on 13 December 2013 about Paypal in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Enthousiast over aanbod in webshop en wil product kopen.
Via iDeal geld overgemaakt naar PayPal rekening. (1825 euro)
PayPal saldo omgezet naar USD ($) zoals ik heb afgesproken met de verkoper.
Melding “We kunnen uw betaling nu niet overmaken”
Alle mogelijke issues gecheckt. Twee maal contact opgenomen met PayPal. Beide telefoontjes leverde niet het gewenste resultaat. Het laatste advies was om 48 uur lang geen gebruik te maken van PayPal aangezien hun beveiligingssystemen waarschijnlijk waren getriggerd.
Ik zou het te vaak achter elkaar hebben geprobeerd.
Na 54 uur nog geen succes. Ondertussen maar blijven uitleggen aan de verkoper en hem proberen ervan te overtuigen dat je het product dus echt wilt hebben.

Uiteindelijk het PayPal saldo weer omgezet in euro’s en teruggestort op mijn bankrekening.

Ik heb aanzienlijke kosten gemaakt. Namelijk:
– PayPal saldo overzetten naar USD
– USD terug naar euro’s
– Kosten voor het niet gebruiken van het via iDeal / Money2 overgemaakte bedragen.
Bij elkaar tot nu toe al 114 Euro!

Ik ben al een week bezig hiermee!
Nu met een buitenland spoedoverboeking via de ABN gedaan.

Ik ga een stuk langer dan 48 uur geen gebruik meer maken van PayPal.

Over de technische details het volgende:
– Gebruik gemaakt van één pc op één internet verbinding
– Browser cache, cookies, temp files is rekening mee gehouden
– Geen gebruik gemaakt van links met slashes achter de FQDN
– PayPal bankrekening koppelen / limieten / saldo in orde
– PayPal verificatie in orde
– Twee maal contact met PayPal
– Contact met mijn bank
– Contact met webshop
– Nieuwe payment request (betaalverzoek) laten sturen.
– Niet via webshop, maar via PayPal overmaken.
– etc…

Desired solution:

Gemaakte kosten (of deel ervan) retour

All complaints of