My complaint:
Op 31 december kocht ik bij Praxis Alphen aan den Rijn een bad/douchekraan. Speciale actie en kassakorting € 79 goedkoper dan de eigenlijke aankoopprijs. De kraan blijkt stevig geluidsoverlast bij de buren te veroorzaken.
Ik heb dit gemeld bij de vestiging. Mij werd telefonisch een nieuw exemplaar of een vergelijkbare kraan ter vervanging beloofd. Mooi! Zo hoort het!
Echter… in de winkel bleek dat de kraan niet meer leverbaar was en alhoewel Praxis wettelijk verplicht is in zo’n geval te streven naar kosteloze vervanging door middel van een vergelijkbare kraan zou ik bij een vergelijkbare vervanging fors moesten bijbetalen.
Dat wilde ik niet en verzocht uiteindelijk ontbinding van de koopovereenkomst.
Alhoewel Praxis volgens de wet dan verplicht is gehoor te geven aan het verzoek om te komen tot ontbinding van de koopovereenkomst, weigerde de medewerker hierop in te gaan. Ik kreeg geen geld terug.
Ik verzocht Alphen om de bedoelde bad/douchekraan via Zoetermeer te laten komen. Daar hadden zij er nog eentje. Ook dat was te omslachtig en werd geweigerd.
Ik bood aan om zelf de kraan op te halen, maar dat wilde men ook niet!??
Desired solution:
Ontbinding van de koopovereenkomst en teruggave van het aankoopbedrag.