My complaint:
Ik zocht ter vervanging van mijn defecte thermostaatkraan een nieuw exemplaar. In Alphen aan den Rijn was hij niet meer voorradig… was al uit het assortiment. En zou hij er nog zijn dan was hij afgeprijsd van €179,00 voor €44,75. De moeite waard om een belrondje te plegen. Ik had geluk: Zoetermeer had er nog maar één, maar dit was wel een demo-model. Dus zonder mooie doos. Dat vond ik niet erg, als hij maar compleet is!
Bij de servicebalie Praxis Zoetermeer aangekomen bleek dat er onderdelen van de kraan misten. Er waren geen rozetten, geen s-koppelingen en geen rubberen O-ringen. “Ach meneer, die moet u er maar zelf bij kopen! U hebt de kraan voor een prikkie, dan moet u niet zeuren!”
Toen ik hem aangaf dat ik daar geen genoegen mee nam, keek de verkoper iets verder dan zijn neus lang was en zag in een kast achter hem de rozetten liggen. Die mocht ik meenemen. Maar géén s-koppelingen en ringen. “Wij hebben momenteel geen s-koppelingen, die zijn uitverkocht en in plaats van de rubberen ringetjes moet u maar een rolletje tape kopen en daar het schroefdraad goed mee omwikkelen. Lekker een dikke laag, dat gaat ook wel!”
Ik weigerde weer te vertrekken. De vestigingsmanager werd gebeld en even later kreeg ik twee al gebruikte s-koppelingen, waar de witte tape nog in flarden aan zat. Van een reparatiekraan afgehaald. Maar de sluitringetjes…? “Ik moest niet verder zeuren.”
Hem aan de hand van de kraan laten zien dat er echt o-ringen nodig zijn, omdat de kraan anders gaat lekken, maar dit hielp niet. Hem gewezen op het feit dat alle kranen compleet geleverd worden met de nodige toebehoren… Maar het hielp niet. De verkoper bleef vriendelijk beleefd, maar wilde mij niet verder helpen.
Ik stelde voor dan maar wat van de prijs af te doen, ook dat wilde hij niet. Ik kon de kraan meenemen of laten liggen…
In de winkel gekeken: de bewuste s-koppelingen hingen gewoon in het schap.
Rubber ringetjes maar bij de GAMMA gekocht.
Zaterdag 1 september slecht geholpen in Praxis-Alphen aan den Rijn. Vandaag slecht geholpen in Praxis-Zoetermeer.
Praxis? Leuke spullen van redelijke kwaliteit, maar het bedienend personeel? Waarde(n)loos!
Desired solution:
personeel op cursus sturen. of een voorbeeld nemen aan de klantgerichte medewerkers van KARWEI en GAMMA!