Complaint: Prepaid simkaart is een debet kaart

Frans L on 29 September 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij simio prepaid heeft men kennelijk vertraagde afschrijvingen. Die gaan echte zo langzaam dat het wel dagen duurt…ondertussen blijft alles wel doorgaan. Kosten lopen zo niet een klein beetje op, maar enorm.
De bewuste kaart zit sinds kort in een smartphone ( eerste generatie). Hierbij gaan als, etc altijd mb’s aan data trekken. De eerste keer bleek dat te resulteren in 20 EUR negatief, voordat er een melding kwam dat het prepaid tegoed bij 0 of iets lagere kon zijn.
Om het verbruik beter te zien, daarom een internet bundel voor een maand aangeschaft (4 EUR). Hieruit bleek dat er een 40-60 mb aan data werd gebruikt.
Om niet steeds een bundel te moeten aanschaffen en ik ook geen automatische verlenging van de bundel op prepaid wilde, heb im toen besloten naar een andere provider over te stappen met nummerbehoud. Aangezien im het proces had opgestart rond het einde van de bundel die ik had, heb ik geen nieuwe bundel genomen. Er stond toen nog een 20 EUR positief op de kaart. Ik heb wel de telefoon thuis gelaten zodat de telefoon op WiFi van thuis werkt.
Na een week bleek het tegoed op 15 EUR te staan. Aangezien ik dit toch wel een hoog bedrag vond gezien het feit dat ik overstap naar een andere provider (was dus aal een week in progres), heb ingebeld met simyo om te vragen wat er met dat bedrag gebeurt. Daar werd aangegeven dat het bedrag kwijt zou zij en dus niet terug zou krijgen. Een teleurstelling, maar ik nam dat dan toch maar voor Lief.
Wat schets mijn verbazing is dat het 3 dagen later het tegoed op -31,88 staat…toch maar besloten het bedrag aan te vullen. Ik heb toen 32 EUR overgemaakt(kan nl alleen hele bedragen…????) via iDeal. Ik heb toen tevens de simkaart uit de telefoon gehaald. Tot mijn verbazing is 3 dagen later het bedrag nu -0.75. Volslagen belachelijk.
Het bedrag aanvullen gaat eigenlijk niet, want simyo geeft aan dat het bedrag in hele euro’s en minimaal 10 EUR moet zijn. Ik ben niet bereid nogmaals 10 EUR te betalen voor iets dat helemaal niet zou moeten optreden.

Het is een prepaid kaart en die is zo aangeschaft om kosten te beperken. Ik ben nu in 2 maanden al 50 EUR kwijt doordat de kosten gewoon door blijven gaan en de kaart nooit wordt gestipt of wat dan ook.
Nu kan ik ook niet het laatste bedrag corrigeren (die ik volgens mij al nietend mee had behoren te krijgen…aangezien de kaart toen al 3 dagen uit de telefoon was).

Wat mij betreft. Geen prepaid van simyo aanschaffen. Wat een troep.

Ook goed om te realiseren: een bundel voor internet prepaid van 100 mb kost 4 euro. Zonder de bundel of buiten je bundel blijkt het 1 EUR per mb te kosten, of te wel 100 EUR per 100 mb. Dat is 25 x duurder. Let hier dus zeer geld op.

Desired solution:

Ik wil eigenlijk de 75 cent die ik nu nog negatief sta niet betalen. Daarnaast vind ik dat een prepaid kaart gewoon moet stoppen bij 0 euro en dus niet gewoon doorgaat. Jammer misschien van het gesprek dat je misschien net voerde, maar dat is vast minder erg dan zo in de kosten lopen

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent reminder to Simyo to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Simyo

All complaints of