Complaint: Prijs van reis Cuba Highlights

user-131690 on 03 October 2012 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vrijdag 6 april dit jaar heb ik samen met 2 vriendinnen via Arke.nl de groepsrondreis “Cuba Highlights” geboekt. We hebben die weken er voor al wat zoekwerk verricht, mogelijke vakanties plus de prijzen daarvan per persoon genoteerd. Na overleg is het toen uiteindelijk Cuba Highlights via Arke geworden. Inmiddels was de prijs per persoon helaas al zo’n 300 euro gestegen. Jammer, dachten wij, dan zijn we gewoon te laat met boeken.
Echter 4 werkdagen nadat wij de reis geboekt hadden en de aanbetaling al hadden gedaan zagen we op Arke.nl dat diezelfde reis op dezelfde vertrekdatum, namelijk 25 augustus, weer bijna 300 eur per persoon was gedaald. Dit vonden wij toch een aanzienlijk hoog bedrag. Ik heb tot 3 x toe hierover een mail gestuurd naar Arke, die telkens door iemand anders behandeld wordt, en kreeg telkens een standaard verhaal terug dat dit met vraag en aanbod te maken heeft. Nou, dit prijsverschil niet. Ik snap vroegboekkorting, ik snap last minute boekingen, maar dit vonden we alle 3 een belachelijk groot bedrag.
Nu hebben we de reis inmiddels gehad en hebben eens gepraat met de overige vakantiegangers; wat zij betaald hadden voor de reis. Gemiddeld bleek iedereen zo’n 250 euro of meer, minder te hebben betaald voor de reis. Het maakte daarbij niet uit of er in januari in mei of juni geboekt is. Ik vind dit bedrag gigantisch. Nu kom je bij Arke niet verder dan de standaard mail “het heeft te maken met vraag en aanbod” maar dit kan echt niet. Ik heb meerdere groepsreizen gemaakt met andere organisaties, maar zoiets nog nooit meegemaakt. Reclame voor Arke zal ik dus ook nooit gaan maken. Daarbij komen nog dingen als geen kofferlabels sturen. In de reispapieren stond bij een optionele excursie dat het 50 euro zou kosten, dit bleek 75 te zijn. Papieren worden toegestuurd naar het adres van de ene persoon met als aanhef de naam van iemand anders. Dit is in feite gewoon erg slordig.

Desired solution:

Een tegemoetkoming in de prijs die wij voor de reis betaald hebben. Als het om 50 of 100 euro verschil in prijs bij het boeken zou gaan had ik er geen werk van gemaakt, maar bijna 300 euro vind ik toch echt te belachelijk veel.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Arke

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Arke posted

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben op 10 oktober een schriftelijke reactie verstuurd naar de klant. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of