Complaint: transportschade

user-12170 on 10 May 2010 about Redcoon Benelux in category Internetshops - Algemeen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

het expressoapparaat blokeerde en de emailla van de voetplaat bladderde af. Redcoon gebeld en zij hebben het apparaat opgehaald. Na 8 weken gevraagd waar het apparaat bleef. Vervolgens kregen we te horen dat er transportschade was en of we 172,91 Euro ex admin kosten van 15 euro wilde betalen. De verpakking was ondeugdelijk. Dit terwijl het apparaat ons inziens wel deugdelijk verpakt aangeleverd was en naar een adres in nl verzonden is. Redcoon heeft het apparaat zelf doorgezonden ons inziens had Redcoon hier al aan de bel moeten trekken als het ondeugdelijk verpakt was. Zij hebben de transporteur ingeschakeld en zijn daarom verantwoordelijk voor het transport. Redcoon geeft aan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het trabnsport n eventuele schade die tijdens het transport ontstaat. Deze voorwaarde is ons inziens in strijd met het nederlands recht, volgens mij gelden hier de wettelijke regels en maakt het feit dat zij zorgdragen voor het transport hun ook vernatwoordelijk voor het transport inclusief eventuele schade. Als het apparaat ondeugdelijk was verpakt had dit a. door de ophalende trasporteur opgemerkt moeten worden, B. geconstateerd moeten worden door Redcoon in hun distributiecentrum in nederland. Het feit dat de aluminium bodemplaat van het apparaat verbogen is toont aan dat er niet op een normale manier met het apparaat is omgegaan gezien de krachten die nodig zijn voor het verbuigen van de bodemplaat. Daarnaast werd deze bodemplaat al ter reparatie aangeboden aangezien het emaille losliet.

Gewenste oplossing

Het kosteloos repareren en retourneren van het apparaat.

All complaints of