Complaint: reparatie telefoon

user-48266 on 28 April 2011 about Belcompany in category Telecomwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Dit is wat ik op dit moment meemaak met de belcompany ……..

(het personeel van het filiaal van de Belcompany te Schiedam moet ik overigens wel bedanken voor hun inzet. Hun handen zijn ook geboeid. Het hoofdkantoor blijft in gebreke.

Dit verhaal is eigenlijk een afgeleide van de brief die ik aan het hoofdkantoor heb gestuurd van de belcompany.

zondag 13 februari 2011 verstuurd
 
Op 4 juni 2010 heb ik een telefoonabonnement afgesloten in één van de filialen van de Belcompany te Vlaardingen
Een éénjarig telfort abonnement 300 min, 1000 sms en mobiel internet. Hierbij had ik de Nokia E72 uitgekozen.
Dit abonnement kost mij per maand  € 51,90 per maand.
 
Begin augustus begon het probleem met de telefoon. Degene aan de andere kant van de lijn die hoorde mij alsof ik buiten stond te bellen in windkracht 12.
Ik was niet te verstaan.Zo’n erge “ruis/kraak”. Ik dacht in eerste instantie dat dit aan de locatie lag en belde later terug en er was geen probleem meer. Echter begon dit veel vaker voor te komen. (let wel, ik merkte er zelf niks van. Het was puur de ontvanger c.q. beller, die mij niet kon verstaan)
 
Op een gegeven moment ben ik naar het filiaal van de Belcompany te Schiedam gegaan (ik ben daar vaak in de buurt) en de telefoon ter reparatie aangeboden. 
Ongeveer een week of 6 later ben ik teruggegaan naar de Belcompany te Schiedam en mijn telefoon was terug van reperatie (datum begeleidingsformulier 5-10-2010).
Op het formulier stond bij toelichting “electrical faillure”.
 
De telefoon heeft heel even geen kuren meer gehad maar toen begon het weer opnieuw. Dezelfde klacht, dezelfde ruis en de zelfde kraak volgens de personen die mij aan de lijn kregen. Dus ik weer terug naar de Belcompany te Schiedam en de telefoon wederom ter reparatie aangeboden. ( De tweede keer). 
Een week of 3 later ben ik weer teruggegaan naar de Belcompany te Schiedam. Mijn telefoon was teruggekomen van reparatie (datum begeleidingsformulier 18-11-2010).
Op het formulier stond bij toelichting “software update”.
 
De telefoon heeft heel even geen kuren meer gehad maar toen begon het weer opnieuw. Dezelfde klacht, dezelfde ruis en de zelfde kraak volgens de personen die mij aan de lijn kregen. Dus ik weer terug naar de Belcompany te Schiedam en de telefoon wederom ter reparatie aangeboden. ( De derde keer).
Een week of 3 later ben ik weer teruggegaan naar de Belcompany te Schiedam. Mijn telefoon was teruggekomen van reparatie (datum begeleidingsformulier 10-12-2010).
Op het formulier stond bij toelichting “No fault faund”.
 
Ik heb thuis de simkaart er in gedaan en ben weer vrolijk gaan bellen. Maar U raadt het al, de klacht was nog precies hetzelfde als voorheen. Aangezien de klacht niet altijd aanwezig was, was het voor mij moeilijk om aan te tonen dat ik niet zat te liegen. Dus ik heb de Belcompany te Schiedam gebeld en “gelukkig” konden daar 2 medewerkers van het filiaal mij heel moeilijk verstaan door het gekraak wat mijn telefoon maakte bij dit uitgaande gesprek. Nadat ik de verbinding had verbroken merkte ik ook nog eens dat mijn beeldscherm zomaar uitviel. Ik moest de telefoon opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen. Dit gebeurde diverse keren (het uitvallen van het beeldscherm) voordat ik de telefoon wederom bij de belcompany ter reparatie aanbood. Dit maal zwaar geïrriteerd en zeer teleurgesteld. Dit was de vierde keer dat de telefoon ter reparatie werd aangeboden. Inmiddels was dit voor mij de bekende druppel en had ik alle vertrouwen in het toestel, Nokia E72, opgezegd. Inmiddels ook in het bedrijf Nokia.
 
Ongeveer 3 weken geleden ging ik naar de Belcompany te Schiedam om te kijken of me telefoon klaar was. Hij was inmiddels terug van reparatie en op het begeleidingsformulier stond er bij toelichting “software update”. Op dat moment begon ik te koken van woede en heb tegen de medewerker gezegd dat ik het niet normaal vond hoe er met mijn klacht werd omgegaan en hoe vaak moet hij nog ter reparatie worden aangeboden voordat men mij gelooft. Ik kreeg echt het idee dat de personen die de reparatie uitvoerden er ook niet meer serieus mee omgingen. 
 
Ik heb ook gezegd, dat ik de telefoon daar achterliet en dat ze maar iets moesten gaan regelen. Dit accepteer ik gewoon niet meer.
 
Afgelopen week ben ik bij de Belcompany te Schiedam geweest. De medewerker (manager) aldaar wist mij te vertellen dat het hoofdkantoor akkoord ging met een claim, maar hij moest nog contact opnemen met Nokia. Hij deed dit waar ik bij was. Vervolgens ging de medewerken van Nokia een verhaal ophangen dat de telefoon in een verkeerd level was gerepareerd de telefoon maar even opgestuurd moest worden. Gelukkig had de medewerker van de Belcompany het uit het hoofd gepraat van de medewerker van Nokia. 
 
Uit eindelijk kreeg ik de volgende keuze voorgeschoteld. 
 
– Het toestel “swappen”
– Een ander toestel van Nokia uit kiezen.
 
Optie 1 viel voor mij al direct af want ik had al diverse keren aangegeven dat ik geen vertrouwen meer had in het toestel.
Optie 2 viel voor mij ook af door het rare reparatie beleid bij nokia.
 
Ik moest ter plekke voor optie 1 of optie 2 kiezen. Uiteindelijk heb ik door dat ik het druk had en niet veel tijd meer had om goed na te denken voor optie 2 gekozen.
 

 
Ik betaal al vanaf juni vorig jaar € 51,90 aan abonnementskosten. Ik heb ongeveer 2 maanden plezier van mijn nieuwe telefoon gehad en daarna heb ik geen fatsoenlijke telefoon meer gehad om te gebruiken. Maar wel maandelijks het volle bedrag betaald. Ik hoop dat u mijn probleem kan en wil begrijpen.
 
Dit is het antwoord van de belcompany :

Geachte heer/mevrouw De Roos,
 
Wij willen u bedanken voor uw reactie en uiteraard zullen wij met de winkel uitzoeken hoe wij in de toekomst dergelijke misverstanden kunnen voorkomen.
 
Hoewel wij begrijpen wat u dacht te hebben afgesproken, is dit niet de winkel u heeft voorgesteld of naar de erkende reparateur van Nokia is doorgezet. Vandaar dat wij ons vermoeden dat er sprake is van een misverstand. Uiteraard hopen wij er wel op dat de erkende reparateur van Nokia aan uw verzoek zal voldoen, maar wij kunnen hierover geen beloftes maken gezien Nokia de uiteindelijke beslissing zal maken naar aanleiding van het verzoek wat nu is ingediend.
 
Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
 
Met vriendelijke groet,
 
Henriëtte van der Lei
Medewerkster Service

Dit is mijn antwoord op de reactie van belcompany:

mevr. van der Lei,

Er is met de manager afgesproken dat ik een ander toestel kon uitkiezen van nokia, maar dat moest hij eerst bij nokia aanvragen
Het verhaal van reparatie level 3 dat was niet meer ter sprake.

ik kon kiezen uit 2 opties nl.:

– Het toestel “swappen”
– Een ander toestel van Nokia uit kiezen.
ik heb gekozen voor de tweede optie.
Dus ga ik er ook van uit dat dit zo is.
Indien dit niet zo is en de telefoon wederom ter reparatie is aangeboden dan is er tegen mij gelogen.

En wat betreft dat u het “extra spijtig” vind, sorry hoor, ik vind het meer schandalig hoe hiermee wordt omgegaan.
maar ja, ik ben maar een klant en sta verder machteloos.

u schrijft:

Zij hebben destijds samen met u contact opgenomen met Nokia, die op hun beurt heeft voorgesteld om het toestel aan te melden voor een niveau 3 reparatie of het vervangen van de binnenkant hiermee zodat u een geheel andere E72 zou ontvangen. Omdat u zich niet kon vinden in beide gegeven oplossingen door Nokia heeft de winkel samen met u het toestel aangemeld ter reparatie,
De manager, heeft tegen de nokia medewerker verteld dat hij het niet kon maken tegenover de klant om de telefoon werderom ter reparatie aan te bieden.
Toen kwamen de twee opties:

– Het toestel “swappen”
– Een ander toestel van Nokia uit kiezen.
Op dat moment heb ik gekozen voor optie 2, terwijl de manager zei dat ik voor optie 1 moest kiezen.
Hij heeft ook aan de medewerker van Nokia doorgegeven dat ik een ander model Nokia wilde.
Uit eindelijk zou dit ook geregeld worden.

Dus ik ga er nog steeds van uit dat ik een ander type toestel van nokia kan uitkiezen.

Groet

Belcompany gaf hetvolgende als reactie:

Geachte heer/mevrouw De Roos,
 
Wij vinden het spijtig te vernemen dat u problemen ondervind met uw toestel. Wij vinden het dan ook extra spijtig te vernemen dat de voorgaande reparaties niet het gewenste resultaat heeft gehad. Helaas kunnen wij u geen ander antwoord geven, dan dat de winkel u reeds al heeft gegeven.
 
Wij hebben naar aanleiding van uw e-mail contact opgenomen met onze winkel te Schiedam. Zij geven aan dat uw toestel op dit moment ter reparatie weg is naar de erkende reparateur van Nokia. Zij hebben destijds samen met u contact opgenomen met Nokia, die op hun beurt heeft voorgesteld om het toestel aan te melden voor een niveau 3 reparatie of het vervangen van de binnenkant hiermee zodat u een geheel andere E72 zou ontvangen. Omdat u zich niet kon vinden in beide gegeven oplossingen door Nokia heeft de winkel samen met u het toestel aangemeld ter reparatie, met de aantekening dat u een geheel ander toestel wilde ontvangen. Helaas betekent dit niet dat Nokia uw toestel ook zal vervangen voor een ander model. Wij zullen, samen met u, moeten afwachten wat Nokia beslist voor uw toestel. Onze excuses als dit niet duidelijk is geweest.
 
Wij vertrouwen erop dat uw toestel bij terug komst geen problemen meer zal vertonen, maar mocht u onverhoopt toch problemen hebben met dit toestel, kan de winkel voor u contact opnemen met hun contactpersoon repair om uw verzoek tot vervanging van het toestel door te spelen.
 
Uiteraard willen wij ook onze excuses aanbieden voor het ongemak.
 
Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
 
Met vriendelijke groet,
 
Henriëtte van der Lei
Medewerkster Service
 
BelCompany B.V.
Wageningselaan 2
3903 LA  Veenendaal
 
Postbus 525
3900AM Veenendaal
KvK 18026225
Telefoonnummer:          +31 (0)318-56 98 52                       
Internet                              www.belcompany.nl

Einde van het mail verkeer met de belcompany

Je ziet dus dat er een aardig spelletje gespeeld word met mij.
Ik heb erbij gestaan dat de manager van het filiaal van de Belcompany te Schiedam telfonisch contact heeft gehad met Nokia waar is afgesproken dat er een ander model telefoon zou komen. Het wordt gewoon glashard ontkend door het hoofdkantoor. Oftewel, ik word hier voor leugenaar uitgemaakt. En wat kan ik er aan doen: Helemaal niks.

Op 3 maart 2011 liep ik toevallig langs het filiaal van de Belcompany te Schiedam om te vragen hoe het stond. De manager wist mij te vertellen dat mijn telefoon terug was van , let op, REPARATIE. De mechanische onderdelen waren vervangen en hij moest nu goed zijn.
Ik zei tegen hem dat dat niet de afspraak was. Er was afgesproken dat ik een nieuwe telefoon van Nokia zou krijgen. Ik zei ook tegen de manager dat als dit na de tweede of derde keer het verhaal zou zijn dan had ik het misschien geaccepteerd. Maar eerst onderdeel vervangen, dan software update, geef fout, software update en nu dan de mechanische delen vervangen. Dan moet hij ineens goed zijn. Voor heen al een keer gemeld, het vertrouwen in het toestel is verdwenen. De manager aldaar vertelde mij dat hij nog geen contact had opgenomen met mij, aangezien hij het niet eens was met de huidige situatie en dat dit ook niet hetgeen was wat hij met mij had afgesproken.

De belcompany heeft naar eigen zeggen een policy, dat als het toestel al 3 keer ter reparatie is aangeboden en het is nog niet goed dan gaat er een ander traject opgestart worden. Bv. Ander toestel, geld terug.

Dus in het kort:

Telefoon is nu al 5 keer ter reparatie aangeboden Dus wat zijn we lekker eerlijk bezig Belcompany en vanaf augustus kan ik geen gebruik maken van mijn telefoon, maar betaal wel elke maand 51 euro

Op Dinsdag 07 maart ben ik terug gegaan naar het filiaal van de Belcompany te Schiedam om te vragen of de manager al iets wist. Hij vetelde mij dat hij nog niets wist.

OP donderdag 09 maart werd ik gebeld door de manager van filiaal van de Belcompany te Schiedam. Hij vertelde mij dat hij morgen ochtend (10-maart-2010) Nokia gaat bellen met de mededeling waarom Nokia niet het toestel heeft omgeruild…. ???? terwijl hij mij de toezegging had gedaan dat we voor een ander toestel zouden gaan.

Woensdag 16 Maart 2011

Maar weer naar filiaal van de Belcompany te Schiedam. De manager aldaar ging gelijk contact opnemen met het hoofdkantoor. Die zeiden tegen hem dat er een mail stond in zijn inbox. Er stond in de mail dat de telefoon met een bepaald sheet ter reparatie (zesde keer) kon worden aangeboden en dat dan de tefefoon “geswapped” zou worden.

Ongelofelijk. Ik zei tegen de manager aldaar, dat dat niet de afspraak was die we gemaakt hadden in het verleden. Ik zei tegen de manager daar dat ik eerder al had gemeld dat ik het vertrouwen in het toestel had opgezegd en dat we daarom hadden afgesproken dat er een ander nieuw model van Nokia zou worden geleverd. Vervolgens heeft de manager weer een mail teruggestuurd met de mededeling dat de klant niet accoord gaat met het “swappen”van het toestel en dat hij een ander model Nokia wil.
Vrijdag gaat de manager van het filiaal van de Belcompany te Schiedam mij wederom terug bellen hoe het nu verder gaat.

U kunt uit dit verhaal opmaken dat ik eigenlijk al vanaf eind augustus 2010 een telefoon abonnement hebt ZONDER telefoon. Eigenlijk houd dit dus in dat ik sinds die tijd al “sim-only” bel. Ik doe u dan ook een verzoek tot restitutie van mijn telefoonabonnement over de maanden dat ik niet heb kunnen beschikken over mijn telefoon. (tot op heden dus)
Hier kunt u ook lezen hoe schandalig ik word behandeld door de Belcompany.

Uiteindelijk heb ik geen poot om op te staan en en wordt het toestel geswapped.
Hij is voor de 6de keer teruggegaan naar nokia. Echter werdt hij na een aantal weken teruggestuurd omdat er een bepaald formulier niet bij zat. Nu is hij weer teruggestuurd met de juiste formulieren (hoop ik ).

28 – 04 – 2011

UITEINDELIJK HEB IK NOG STEEDS MIJN TELEFOON NIET !!!!!!!!!!!

Gewenste oplossing

financiele vergoeding voor de periode dat ik mijn telefoon niet kon gebruiken, waarbij ik wel het volledige abonnementgeld betaalde

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Belcompany

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Belcompany

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Wegens werk heb ik nog geen contact op kunnen nemen, ik doe dit Z.S.M. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie MD. de Roos

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Belcompany posted

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Klacht is inmiddels deels opgelost. Heb een nieuwe telefoon (E72) op kunnen halen. Nu is het nog wachten op een vergoeding voor de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn telefoon in mijn abbonnements periode. Als dat geregeld is laat ik het uiteraard weten en geef ook de beöordeling mbv de "sterretjes Groetjes MD. de Roos

Message from Belcompany

13 years ago - Geachte heer De Roos, Als het goed is, zou u in de winkel een kopie of kopieën achterlaten van uw factuur/facturen. Deze hebben wij nog niet ontvangen, vandaar dat wij hier nog niet verder hebben kunnen kijken naar een vergoeding. Zou u ons deze anders zelf willen toesturen? Dit kan per e-mail naar klantenservice@belcompany.com ovv BC1104-942. U kunt deze gratis downloaden vanaf de website van uw netwerk. MVG Esmeralda

Belcompany

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer De Roos,

zou u zo vriendelijk willen zijn om (als het kan vandaag nog) contact met ons op te nemen via tel: 0318 569 852; hierbij graag referentie BC1104-942 vermelden.

Wij zullen u dan een passende oplossing aanbieden voor uw klacht.

Met vriendelijke groet,

BelCompany WebCare

All complaints of