My complaint:
Hierbij wil ik een klacht indienen wat betreft de service van Zalando.
Ergens in juli heb ik 3 shirts besteld aangezien jullie een mooi assortiment hebben. Dit
was de eerste keer dat ik iets besteld heb bij Zalando. De levering was snel en goed. 2
van de shirts waren echter te klein, dus deze heb ik geretourneerd. Ik heb 1 shirt
opnieuw een maat groter besteld, het andere shirt was niet meer in een maat groter. Ook
dit shirt is goed geleverd. Ik kreeg echter een dubbele rekening van het shirt wat
geretourneerd was. Ik heb telefonisch contact opgenomen met de klantenservice welke mij
aangaf dat ik de bedragen van de 2 shirts bij elkaar op kon tellen en betalen. Het bedrag
à 39,95 van het geretourneerde shirt hoefde ik niet te betalen. Ik zou een formulier
ontvangen voor het geretourneerde shirt. Deze heb ik niet ontvangen. Wel ontving ik
opnieuw een rekening met daarop nog steeds het bedrag voor het geretourneerde shirt.
Opnieuw heb ik de klantenservice gebeld en het verhaal voorgelegd. Er werd mij vertelt
dat er intern onderzoek werd gedaan naar de retourenboek van Zalando aangezien hier
problemen waren. Er werd mij opnieuw vertelt het bedrag voor de 2 ontvangen shirts te
betalen en het bedrag van het geretourneerde shirt zou verwijderd worden. Ik heb
duidelijk gevraagd of het nu goed zou komen aangezien ik niet zit te wachten op
problemen. Mij werd nadrukkelijk belooft dat het hiermee afgehandeld was. Nu komt er tot
mijn grote verbazing, dik 2 maanden na het laatste contact,een brief van een
incassobureau binnen, zowel door mijn brievenbus als op mijn mail, of ik wel even 80 euro
wil overmaken. Woest werd ik en heb acuut de klantenservice gemaild en gebeld (14
nov.)Hier werd mij meerdere malen bot en afstandelijk gemeld dat ik contact op moet nemen
met het incassobureau en dat de medewerkster niets voor mij kon betekenen.
Via de mail kreeg ik een insgelijk bericht. Dit kan ik geen service noemen. Ik vind het
absurd dat Zalando fouten maakt (waar ikzelf keurig contact over opneem en afspraken over
maak ) en dat ik deze fouten op kan lossen. Ik wens dat Zalando deze fout corrigeert en
dat de vordering van het incassobureau ingetrokken wordt. Naar mening kan het niet de
bedoeling zijn van een bedrijf als Zalando op deze manier klanten te verliezen. Ik zal
niet meer bij Zalando bestellen als hier geen oplossing voor komt. Ik hoop u hiermee
voldoende geïnformeerd te hebben en wens een ontvangstbevestiging en afwikkeling van deze
klacht.
Desired solution:
Ik wil dat de kosten zowel voor het shirt als de incassokosten kwijtgescholden worden