Complaint: ruil//terugname kapot kledingstuk leidt tot opgelegd toegangsverbod winkel

jppev on 02 April 2013 about Okay in category Kledingwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn dochter heeft maandag 25 maart 2013 bij Okay in winkelcentrum Het Rond in Winschoten geprobeerd een kledingstuk met een gaatje erin te ruilen die ze de zaterdag ervoor had gekocht.
Bij thuiskomst werden van de gekochte kledingstukken de prijskaart eraf gehaald en in de kast gelegd. Toen bleek dat een hesje een gaatje had, wat zowel door de verkoopster als door mijn dochter niet eerder was geconstateerd. Ik heb het prijskaartje met het koordje er weer aangeknoopt, anders zou mijn dochter dit verliezen, en ze vertelde het verhaal in de winkel met de opmerking dat het prijskaartje eraf was geweest. De kassabon werd afgegeven en het hesje lag nog in de plastic verkooptas met opschrift Okay.
De ruil of terugname werd door de verkoopster niet geaccepteerd omdat het prijskaartje er af was geweest. Ik ben later die middag naar Okay Winschoten gegaan en hetzelfde verhaal uitgelegd. De verkoopster die ik trof achter de kassa wist zich geen houding te geven toen ik aangaf dat niemand het gaatje eerder was opgevallen en dat we de kassabon bij ons hadden. Zelfs kon ze aan het kledingstuk zien dat deze niet gedragen en niet gewassen was.
Binnen vijf minuten hadden we ons geld terug en werd ons uitdrukkelijk gezegd om niet meer in de winkel te komen. Een toegangsverbod dus bij terugname kleding.

’s Avonds heb ik een mail gestuurd aan het hoofdkantoor van Okay in Hoogeveen. Uiteindelijk is dezelfde week gebleken dat het verhaal van mijn dochter en ik niet overeenkomt met het verhaal van de verkoopster. Haar verhaal werd verdraaid naar: “wij zouden niet tevreden zijn en meerdere klachten hebben waarop zij gereageerd had met de opmerking dat we dan beter niet meer konden komen”.

Het voorstel van Okay hoofdkantoor Hoogeveen om aan de tafel in het filiaal Winschoten uit te praten werd door mij geaccepteerd en dezelfde dag per mail bevestigd. Echter er werd al aangekondigd dat de betreffende verkoopster haar laatste werkdag bij Okay Winschoten had op woendag 27 maart 2013, twee dagen dus na het voorval, maar “dat had er niets mee te maken”.
Een gesprek met alleen de filiaalleidster had voor ons geen zin, zij heeft twee verschillende verhalen gehoord, maar de waarheid komt dus zo nooit naar voren. Mijn voorstel om de bewuste verkoopster bij het gesprek te hebben, werd door Okay afgewezen.

Heden, vrijdag 29 maart 2013, kreeg ik dit per mail bevestigd met de opmerking: “maar constateren wel dat hier sprake is van selectieve perceptie” .
Okay gaat dus door haar klanten te beledigen: eerst wordt je openbaar te kijk gesteld als een winkeldief door dat toegangsverbod, dan word je nog eens aangezien voor onbetrouwbaar iemand wegens de opmerking negatieve perceptie.

Desired solution:

Gesprek met, inmiddels ex-verkoopster Okay Winschoten, mevr* en in bijzijn filiaalleidster. Wij willen van de verkoopster persoonlijk haar verhaal horen zodat de waarheid bekend wordt.
Intrekken toegangsverbod zoals die ook eerder is opgelegd: in de winkel bij de kassa.

All complaints of