My complaint:
Mijn hulpbehoevende schoonzus kreeg voor haar verjaardag een toegangskaart voor ‘Sister Act’. Natuurlijk wilde zij slechts samen met een ‘begeleider’ hier naar toe, immers, hulpbehoevend. Mijn vrouw wilde wel met haar mee, maar had geen geld. Gelukkig had ik nog wat geldige theaterbonnen liggen, zodat dit toch mogelijk was. Wéér een andere schoonzus (ja, dat is pas een Sister Act) reserveerde de extra kaart bij See Tickets, om zeker te zijn van een plaats, maar werd hard geconfronteerd met het verzoek BINNEN ÉÉN UUR TE BETALEN, hetgeen zij uit eigen zak moest doen omdat de nummers van de theaterbonnen haar (nog) niet bekend waren. Mijn vrouw en ik waren even één uurtje niet telefonisch bereikbaar.
U raadt het al: we belden See Tickets om het aankoopbedrag alsnog terug te vragen in ruil voor de geldige theaterbonnen. Maar de mevrouw die we aan de lijn kregen, die overigens schaamteloos maar liefst 25 euro ‘bemiddelingskosten’ vangt (waarvoor in hemelsnaam) gaf een keihard NEE terug en bemiddelde helemaal niet.
Nu vind ik die 25 euro al een schandalig bedrag bovenop de nog schandaliger prijs van meer dan 70 euro voor één ticket, voor ‘bemiddeling’, alsof het om conflictbegeleiding gaat of zo, maar als er dan voor die 25 pegels ook nog eens helemaal NIETS gedaan wordt dat ook maar op bemiddeling LIJKT, wordt het erg zuur en is een avondje uit ineens erg verpest.
SCHANDE, See Tickets, dat binnen het volledig geautomatiseerde systeem van ticketverkoop een mevrouw 25 euro kennelijk te weinig geld vindt om een paar toetsen in te drukken en dit uiterst simpele verzoek te honoreren. Ik vind het pure diefstal en vermijd See Tickets in de toekomst, tenzij dit nog in ‘hoger beroep’ kan.
Desired solution:
Wanneer wij alsnog een deel van het ticketbedrag kunnen terugkrijgen tegen inlevering van dezelfde waarde aan theaterbonnen. Dat zou niet meer dan rechtvaardig zijn.