Complaint: Selektvracht: 1 groot en oneerlijk zooitje!

user-48118 on 27 April 2011 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vorige week heb ik voor de verjaardag van mijn vriend een bestelling gedaan bij Zalando; een paar broeken, schoenen, 2 overhemden en meer. Dus een grote bestelling. Mijn blijdschap sloeg al snel om toen ik van Zalando vernam dat het pakket reeds bezorgd was door Selektvracht. Dit was namelijk niet het geval. Zalando beloofde mij dat ze meteen een onderzoek zouden instellen. Ondertussen heb ik meerdere malen met Selektvracht gebeld. De eerste keer kreeg ik te horen dat het pakket gewoon bezorgd was en dat ze het verder niet met mij wilde afhandelen. Zalando was namelijk hun klant! In het tweede telefoongesprek kreeg ik een andere medewerker van Selektvracht aan de telefoon. Hij was een stuk beleefder maar ook deze meneer hield vol dat het pakket op een zaterdag – dus 2 dagen na mijn bestelling – was bezorgd. Ik vertelde hem dat dit niet het geval was. Ik en mijn vriend waren namelijk het hele weekend thuis en we hebben geen bezorger gezien! Ik vroeg hem meteen wie er dan in godsnaam dan een handtekening voor ontvangst had gezet? Ook hier kon ik geen antwoord op krijgen en ik moest hem de tijd geven om dit uit te zoeken.

Mijn vriend is dezelfde dag verhaal gaan halen op het hoofdkantoor van Selektvracht. Wij wilden dit tot op de bodem uitgezocht hebben:

Waar was het pakket zogenaamd bezorgd, en in dit geval, bij wie? En hoeft er tegenwoordig niet meer gelegitimeerd te worden?

Een medewerker bij Selektvracht beloofde ons naar die zogenaamde handtekening te zoeken. Want wij wisten wel zeker dat het hele pakket niet was bezorgd, ook niet bij een verkeerd adres!

Nu weer een paar telefoontjes en 1 dag verder hebben we ondertussen allerlei smoesjes van Selektvracht gehoord. De scanner zou kapot zijn waardoor ze geen handtekening kunnen scannen. Dan kan er in 1 keer geen handtekening gevonden worden. En nu was het pakket in 1 keer op vrijdag bezorgd. Ze zouden ‘weer’ uitzoeken waar de handtekening was.

1 groot vraag verhaal dat van geen klanten klopt!

Zalando zit er vanaf vandaag bovenop. Want zij kunnen dit natuurlijk niet gebruiken. En net werd ik gebeld door een medewerker van Zalando. Het pakket is terecht!

Volgens Selektvracht zou een medewerker het pakket verkeerd hebben gescand, en zou daardoor het pakket naar het depot worden geretourneerd. Dit kon gelukkig nog worden tegen gehouden.

Eind goed al goed. Mede dankzij een medewerker bij Zalando die zich echt heeft ingezet om de waarheid boven tafel te krijgen. Maar voor ons is de fun ervan af. Dit heeft ons alleen maar veel stress geleverd.

Over Selecktvracht ben ik niet te spreken. Waarom standaard tegen een klant zeggen dat het pakket is bezorgd en dat er een handtekening is gezet? Dit is niet alleen heel erg ongeloofwaardig maar ook oneerlijk tegenover de klant.
Er wordt namelijk veel gefraudeerd en daar wil ik als eerlijke klant niet van beschuldigd worden.

Zalando en ik zijn blij met een goede afloop, al is dat natuurlijk nog even afwachten. Morgen zou het pakket volgens Zalando geleverd worden door Selektvracht. Maar ik bestel nooit meer bij Zalando. Mijn vertrouwen in Selektvracht en toch ook wel Zalando is weg! Jammer, want Zalando beloofde volgens mij veel goeds…

Desired solution:

geen 1

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from Selektvracht

13 years ago - Geachte heer/mevrouw, Spijtig te vernemen dat u negatieve ervaringen heeft opgedaan met de dienstverlening van Selektvracht B.V. Wij willen u onze excuses bieden daar waar dit mede veroorzaakt is door onze medewerkers. Mochten wij u eventueel verder van dienst te kunnen zijn, dan vragen wij u contact op te nemen met de klantenservice van Selektvracht onder emailadres parcels.customerservice@selektvracht.nl onder referentie 20110427160154. Graag ontvangen wij in uw e-mail dan uw adresgegevens en eventueel de pakketgegevens. Met vriendelijke groet, Selektvracht B.V. Team

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klacht is in behandeling genomen. Tevens is er met de klant naar een oplossing gezocht.
Ik heb namens Selektvracht B.V. mijn excuses aangeboden.

Met vriendelijke groet,

Selektvracht B.V. Team

All complaints of