My complaint:
Bekende verhaal, alleen deze keer verwacht ik niet 1 maar 2 aparte bestellingen via Selektvracht (Europarts en Wehkamp), waarvoor bij de laatste zelfs het tijdsvak gepland is (18:00 en 21:00).
Volgens track en trace zijn beiden als sinds de ochtend onderweg, en ik ben speciaal de hele dag thuis. Om 20:45 check ik nog even track en trace.
Wat schets mijn verbazing als ik na een refresh bij beiden nagenoeg live kan lezen dat ik niet thuis ben…
Niemand aan de deur geweest, geen briefje in de bus, gewoon maar weer de ontvanger de schuld geven terwijl er zelfs geen poging tot aflevering is geweest.
Desired solution:
Eerlijkheid en service.
Geef in status updates eerlijk aan waarom het niet lukt (shit happens, alle begrip voor), en heb de service-gerichtheid om dat z.s.m. recht te trekken i.p.v. de ontvanger de schuld te geven en deze af te poeieren met de vage melding dat het "op eerstvolgende bezorgdag opnieuw aangeboden" wordt, waardoor ik nog een dag kwijt ben met, mogelijk tevergeefs, moet wachten op mijn spullen.
Er kan altijd iets mis gaan, maar het is gewoon bizar hoe klantonvriendelijk dit anno 2012 nog steeds is, alsof niet half Nederland online bestelt.