Complaint: depot onbereikbaar

user-138065 on 31 October 2012 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na een bestelling te hebben gedaan zou deze door selekt vracht bij mij worden bezorgd. Ik was echter niet thuis en ontving een brief in de brievenbus. De volgende dag zouden ze het nog een keer proberen, maar er lag weer een brief in de brievenbus. Volgens het briefje zouden ze het de volgende dag een keertje in de avond proberen.
Nu weet ik van te voren dat ik in de avond niet thuis ben en ik wilde graag het pakketje zelf komen ophalen in de middag.

Op het briefje staat netjes een telefoon nummer vermeld, dus daar bel je dan heen. Ten eerste krijg je een heel provisorische keuzemenu. Hier moet je je postcode vermelden zodat je kan worden doorverbonden met het juiste depot. Nu heb ik 8 keer geprobeerd te bellen, en 8 keer werd de verbinding verbroken voordat ik iemand aan de telefoon had gehad, ik heb geprobeerd een andere postcode te gebruiken maar dit had ook geen effect.

Vervolgens ben ik op het internet gaan zoeken en kwam op de site van selekt vracht terecht.
Daar staat vermeld: “Heb je al een kaartje in de brievenbus gekregen? Kijk dan op MijnSelektvracht.nl. Log in met je persoonlijke code (die op het kaartje staat) en geef aan hoe we je pakje het beste kunnen bezorgen: nog een keer aanbieden, bij de buren of afleveren op een DHL Servicepoint.”

Dit leek mij een prima service, en als het op deze manier dan wel lukt ben ik alsnog tevreden. Ik pak dus mijn briefje erbij waar volgens de site een code op hoort te staan. Deze code is alleen nergens te vinden op het briefje (Tenzij de code met onzichtbare inkt is geschreven)!

Ik weer opzoek naar een telefoonnummer om toch maar weer het depot te kunnen bereiken. Op de site staat dat je contact met de klantenservice op kunt nemen als je vragen hebt. De kosten voor de klantenservice bedragen echter 40! cent per minuut exclusief de kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon, dit vond ik schrikbarend!

Mijn eerste gedachte was ze proberen je bewust geld af te troggelen. Alle andere nummers buiten gebruik stellen, dan moeten ze de klantenservice wel bellen.

Ik ben verder gaan zoeken op het internet of ik de locatie van het voor mij betreffende depot kon vonden, en wat denk je, ik zie een telefoon nummer voor lokaal tarief. Ook dit nummer is niet bereikbaar en ook hier werd de verbinding automatisch verbroken!

Mijn frustratie werd boosheid en mijn boosheid werd woede! Gelukkig stond er op het internet ook een adres vermeld dus straks ga ik hoogst persoonlijk een woordje voeren met dit bedrijf dat zegt te bezorgen met aandacht…..

Desired solution:

Een goede bereikbaarheid. Wanneer een bedrijf iets probeert af te leveren en je bent niet thuis. Hoort alle informatie over deze poging op een briefje te staan en in je brievenbus te liggen.
Het enige wat er op het briefje van selekt vracht stond was: Helaas we hebben je gemist! op 30-10 troffen wij niemand thuis. Wij komen weer langs op...

Er staat geen code vermeld zoals de site aangeeft, het telefoon nummer dat op het briefje staat is onbereikbaar. En er staat al helemaal niks over een depot dat voor mij van toepassing is.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Message from Selektvracht

11 years ago - Geachte mevrouw Beverwijk, Wij hebben deze klacht in behandeling genomen. De bezorger is aangesproken op zijn foutieve werkwijze. Deze klacht wordt tevens meegenomen in de evaluatie van onze bezorger om zo herhaling te voorkomen. Volgens onze gegevens zal het pakket vanavond tussen 18.00 en 21.00 nogmaals aangeboden worden Onze excuses voor het ongemak. Wij hopen u hierbij voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Selektvracht B.V. Webcare Team

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We hebben de klacht geregistreerd en spreken onze bezorger erop aan. De geadresseerde is hiervan in kennis gesteld.
Ik heb namens Selektvracht B.V. mijn excuses aangeboden.

Selektvracht B.V. Webcare Team

All complaints of