Complaint: Ophouden met doen ALSOF je langs bent geweest!

user-24084 on 06 October 2010 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vijf keer heb ik in totaal op mijn pakketje moeten wachten. Ik heb 13 huisgenoten, dus als ik even weg was om boodschappen te doen (tja, een mens moet toch ook eten) regelde ik dat iemand op mijn pakketje zou wachten met een briefje bij de bel geplakt dat ze ook bij buur genaamd zus en zo kunnen aanbellen (hij kon kiezen tussen 13 personen). Maar niemand is gekomen! Elke keer werd er online op de bezorgstatus vermeld dat ik niet thuis was terwijl er gewoon niemand is geweest…er was ook geen briefje achtergelaten!

Na de derde keer weer voor niks te hebben gewacht heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Wehkamp, ik moest mijn pakket opnieuw bestellen want het was al retour gegaan. Ik dacht oke, ik geef ze nog een kans. Wehkamp gaf aan dat Selektvracht tussen 12.00 en 18.00 zouden langskomen. Voor de zekerheid plakte ik een briefje bij de voordeur: SELEKTVRACHT BEZORGER: IK BEN ECHT THUIS!! U KUNT OOK BIJ DE BUREN AANBELLEN BIJ GEEN GEHOOR. LAAT AUB EEN BRIEFJE ACHTER ALS U NIEMAND TREFT! En ja hoor, je raad het al: weer niemand, weer geen briefje!!! Ik bel de Wehkamp klantenservice, deze zeggen geheel onverschillig dat ik dan maar wat langer moet wachten, uiterlijk tot 21.00 uur! OMG alsof ik niet iets beters te doen heb!

Wachten…wachten…wachten…

Op de status stond de hele dag al: 5 oktober 2010 pakketje word vandaag bezorgd. Laatste keer dat ik keek was om 23.45 uur op 5 oktober. Yeah right, dan mogen ze wel opschieten want ze hebben nog een kwartiertje dacht ik toen nog.
Stiekem hoopte ik natuurlijk dat ze zouden komen (haha) Ja erg triest!! Maar nog triester is Selektvracht…

Volgende ochtend 6 oktober (vandaag dus) om 8.00 uur kijk ik weer op internet, is de status aangepast. Nu staat er:
5 okt 2010 bezorger is onderweg
5 okt 2010 niet thuis
5 okt pakketje word volgende dag bezorgd
6 okt pakketje word vandaag bezorgd.
Nu kun je mij veel wijsmaken, maar de beste man genaamd bezorger is echt NIET nog tussen 23.45 uur en 08.00 uur langs geweest, bovendien was ik dan ook echt wel thuis, ik lag immers te slapen in m’n bed!

Vandaag, na de vijfde(!) keer thuis te moeten wachten op mijn bestelling, is de bezorger eindelijk gekomen. Ik heb hem eerlijk gevraagd of hij de bezorger van de voorgaande keren was. Eerst ontkende hij het maar uiteindelijk heeft hij toegegeven dat hij de vorige keren niet is op komen dagen omdat hij en zijn collega’s een hekel hebben aan de buurt waar ik woon. Want mensen zijn volgens hem vaak niet thuis. Hij was moe van briefjes achterlaten want niemand deed daar wat mee. Hij had er een hekel aan op de lift te moeten wachten want dat duurde zo lang. De trap nemen vond hij ook niet normaal. Ik was ronduit verbaasd en ontzet door de instelling van deze persoon. Waarom heeft zo’n persoon überhaupt een betaalde baan? Of is hij soms een vrijwilliger bij jullie, Selektvracht?

Als hij het niet leuk vind dat mensen soms niet thuis zijn (goh hoe zou dat nou komen, normale mensen doen wel hun werk goed dus zijn ze ook waar ze moeten zijn -namelijk: op hun werk!!-zoals afgesproken in hun arbeidscontract i.p.v. doen alsof je aan het werk bent maar eigenlijk toch niet RAAR JOH!), dan moet hij OF ontslag nemen OF zijn werk netjes blijven doen (thuis hierover tegen zijn moeder zeuren is wat mij betreft geoorloofd, zolang ik hier maar geen last van heb).

Maar gewoon NIET komen opdagen terwijl mensen vrij van hun werk moeten nemen en dan doen ALSOF hij WEL is langs geweest, is onacceptabel!!

Selektvracht zou hierin dan ook duidelijker mogen zijn. Als de bezorgers niet in dit gebied willen bezorgen, kunnen ze dat prima duidelijk maken. Dan had ik bij voorbaat niet een bestelling bij Wehkamp geplaatst…

Nooit meer selektvracht wat mij betreft en ook niet meer de online winkels die via deze koerier verzenden!

SELECTIEFvracht i.p.v. selektvracht is het.

Gewenste oplossing

Afspraak = afspraak, houdt u zich a.u.b. hieraan!! Misschien beter screenen van personeel? Doorgeven aan Wehkamp dat jullie bezorgers niet in dit gebied willen bezorgen? Excuses van betreffende meneer?

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klacht geregistreerd en aan betreffende besteller gekoppeld.
Tevens is de regiomanager (kwaliteitsbeheerder van depots) ingelicht, deze zal een gesprek aangaan met de betreffende besteller en gepaste actie ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Selektvracht B.V. team

All complaints of