Complaint: Pakje geweigerd, postcode zogenaamd onjuist.

user-149460 on 19 December 2012 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op dinsdag 11-12-12 heeft de verzender mij een pakketje verstuurd via DHL. Vrijdag 14-12-12 kwam ik er via DHL (0,40 ct per minuut 8 minuten) achter dat het pakje via Selektvracht gestuurd was. Ik moest maar het 085- nummer bellen. Gedaan, maar er werd nooit opgenomen. Dinsdag 18-12-12 krijgt de verzender het bericht dat het pakje geweigerd is en dat hij het terug krijgt. Dat is lekker zeg, hoe kan je een pakje weigeren als er nooit iemand bij je aan de deur is geweest? Vandaag weer gebeld met Selektvracht. Eerst bij het 085- nummer waarbij steeds wordt gezegd, de postcode is onjuist. Op die manier krijg je dus nooit contact en ben je genoodzaakt het 0,40ct telefoonnummer te bellen (ook een manier om geld te verdienen). Daar werd mij verteld dat er bij “pakje geweigerd” stond: postcode onjuist. Mijn postcode is NIET onjuist. Ze heeft de postcode voorgelezen en dat is gewoon de postcode die bij dit adres hoort. Hier wordt elke week door TNT en andere bedrijven post en pakketjes bezorgd. Hoezo foute postcode.Volgens mij heeft de chauffeur het adres niet kunnen vinden en dit maar verzonnen. Mijn adres is ook moeilijk te vinden, maar je kan toch wel iets meer moeite doen lijkt me. Daar word je toch voor betaald! Het pakje is weer terug naar de verzender en die gaat het nu met TNT versturen gelukkig. Als ik al die klachten lees vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat dit bedrijf nog klanten heeft. Het gaat om pakje 3SDFY647041088.

Desired solution:

Vergoeding van de telefoonkosten a € 8,00.
Dat mijn postcode in het systeem wordt gezet.
Dat de chauffeurs eens flink moeten worden toegesproken dat ze wat beter hun best doen om een adres te vinden.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Selektvracht posted

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben naast aangeboden excuses, de ontvanger geïnformeerd over hoe wij de klacht verder intern gaan oppakken om herhaling te voorkomen.
Tevens hebben we de klant laten weten dat de gemaakte telefoonkosten vergoed kunnen worden wanneer we hiervan een specificatie ontvangen.

Selektvracht B.V. Webcare Team

All complaints of