My complaint:
We bestelden op 24 december 2012 een pakje in Duitsland via Ebay. Op donderdag 3 januari gingen we een weekje op vakantie. Volgens de DHL track en trace was het pakje nog onderweg, de link naar Selektvracht werkte maar de code werd niet herkend, het pakje zou nog onderweg zijn. Toen we terugkwamen bleek Selektvracht op donderdag 3 januari langsgekomen te zijn, en op vrijdag 4, zaterdag 5 en dinsdag 8. En toen hebben ze het teruggestuurd naar de afzender. Volgens de DHL tracking code is het op woensdag 9 januari op terugzenden gezet en is het op 23 januari pas teruggekomen in Duitsland. Volgens Selektvracht konden we de DHL vragen het weer naar ons te sturen, dan zou het niets kosten. Maar blijkbaar kon alleen de verzender dit doen. Die heeft het pakje nu ontvangen en wil het best terugsturen. Het pakje kost E. 24,-. We hebben E. 18,- verzendkosten betaald. En we moeten, als we het pakje weer terugwillen, E. 11,50 retourkosten en E. 18,- verzendkosten betalen. Weer dus. 24 euro voor het pakje en 47,50 voor het heen en weer en heen sturen. Komt Selektvracht zo uit de kosten?
Desired solution:
Selektvracht betaalt de extra verzend en retourkosten van E. 29,50 en zorgt dat wij de track en trace code kunnen gebruiken. Of stopt een briefje in de bus dat wij het pakje op kunnen halen bij een service center van Selektvracht