Complaint: Selektvracht bezorgt niet

user-57269 on 04 August 2011 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Pakket uit Duistland wordt op 8 juli 2011 via Deutsche Post verstuurd. Het pakketje wordt bij de grens overgedragen aan Selektvracht (zendnr 74601100, adres 6369EK 23). Vervolgens wordt het pakje op 3 augustus 2011!!!! terugbezorgd bij de afzender met de opmerking: Ontvangst geweigerd. Het pakketje is echter nooit door mij geweigerd, sterker nog: op de aangegeven datum van bezorging (8 juli) en de dagen daaromheen ben ik bewust thuis gebleven omdat ik het pakje verwachtte. Er is geen bode aan de deur geweest. Kennelijk heeft de bode niet de moeite genomen om aan te bellen òf zelfs maar een briefje in de bus te doen waarop mij de mogelijkheid wordt geboden het pakje op een andere manier in mijn bezit te krijgen.
Dit is al de tweede keer dat dit met een zending van Selektvracht is gebeurd.
Dit is duidelijke wanprestatie.

Desired solution:

Dat Selektvracht mij duidelijk aangeeft hoe ik het pakje nu in mijn bezit kan krijgen. Het ligt dus nog steeds in Duitsland bij de afzender.
Als het pakje opnieuw moet worden verzonden, dan eis ik dat Selektvracht de eventueel te maken kosten vergoedt.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from Selektvracht

13 years ago - Geachte heer/mevrouw, Spijtig te vernemen dat u niet tevreden bent met de dienstverlening van Selektvracht B.V. Uw pakketje met barcode 3SDPAG2777089 is retour afzender gegaan omdat de bezorger u op de 4 momenten van aanbieding niet thuis aantrof. Het pakket is aangeboden van woensdag 13 tot en met vrijdag 15 juli in de middag (tussen 12:00 en 18:00 uur), en op zaterdag 16 juli 2011 in de ochtend (in elk geval voor 13:00 uur). Het opnieuw verzenden van het pakketje, inclusief de kosten die daarbij komen kijken, is hiermee de verantwoordelijkheid van de afzender. Kunnen we u eventueel nog van dienst zijn, dan vragen wij u contact op te nemen met de klantenservice van Selektvracht onder e-mailadres klantenservice@selektvracht.nl met vermelding in de subjectregel de volgende referentie "Klachtenoplossing.nl 20110804133541". We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Selektvracht B.V. Team

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Deze oplossing voldoet niet. Ik heb het pakje nog steeds niet! Excuses aanbieden is wel heel goedkoop. Mijn eis was en is dat Selektvracht zorgt dat ik het pakje in mijn bezit krijg, hoe ze dat doen is hun zaak. De kosten voor verzending zijn betaald door de afzender, er is dus wanprestatie geleverd. De klacht is dus nog steeds niet opgelost!!!!!

Message from Selektvracht

13 years ago - Geachte heer/mevrouw, Zendingen worden door ons in de meeste gevallen op verschillende dagen op verschillende dagdelen aangeboden, om de kans op bezorgbaarheid te vergroten. Kan niemand bij deze pogingen tot aanbieding de zending in ontvangst nemen, en heeft de begunstigde geen contact met ons opgenomen op het moment dat het pakket nog in bezorging was, dan gaat een en ander retour afzender. Dit is wat ook met uw pakket gebeurd is. Mocht het nog eens voorkomen dat u een zending via ons aangeboden gaat krijgen, en u bent niet in staat het aan te nemen op de tijdstippen van aanbieding, belt u dan met het locale telefoonnummer op het briefje dat achtergelaten wordt om zo mogelijk een afspraak te maken voor bezorging of afhaal. We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Selektvracht B.V. Team

Message from from Klacht.nl

13 years ago - User added a review about the solution that Selektvracht posted

Responded on 22 August 2011 at 15:01

Deze oplossing voldoet niet. Ik heb het pakje nog steeds niet!
Excuses aanbieden is wel heel goedkoop. Mijn eis was en is dat Selektvracht zorgt dat ik het pakje in mijn bezit krijg, hoe ze dat doen is hun zaak.
De kosten voor verzending zijn betaald door de afzender, er is dus wanprestatie geleverd. Bovendien ben ik op de genoemde dagen ZEKER de hele dag thuis geweest! Ook heb ik geen enkel briefje in de brievenbus gehad, dat een pakje was aangeboden. Ik kon niet weten dat het pakje door Selektvracht zou worden bezorgd. De afzender is in Duitsland bij de post gaan nazoeken wat er met het pakje aan de hand was. Zo kwam ik er achter dat het aan Selektvracht was aangeboden. De argumenten die zij aanvoeren zin dus lariekoek. Hoe kan ik informeren als ik niets weet???
Ik vind dus ook de hele afhandeling van Selektvracht van mijn klacht en de smoezen die ze ter plekke erbi verzinnen ongehoord.
De klacht is dus nog steeds niet opgelost!!!!!

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klacht is in behandeling genomen. Tevens is er met de klant naar een oplossing gezocht.
Ik heb namens Selektvracht B.V. mijn excuses aangeboden.

Met vriendelijke groet,

Selektvracht B.V. Team

All complaints of