Complaint: Selektvracht is uitermate onprofessioneel, onbetrouwbaar en klantonvriendelijk.

user-192870 on 08 August 2013 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

30 juli jl. plaatsten wij een bestelling bij ECI. 31 juli ontvingen wij per email een bevestiging dat het pakket was verzonden. 1 augustus lag er een kaartje in de bus van Selektvracht dat zij aan de deur waren geweest, niemand thuis hadden getroffen en dat ze het pakket de volgende dag tussen 11:00-15:00 uur opnieuw aan zouden bieden. Aangezien het een cadeautje betrof voor een verjaardag dat weekend hebben wij het schema en de werktijden dermate aangepast dat er iemand om 11:00 uur thuis was. Wij kwamen om 10:55 uur thuis, maar desalniettemin te laat. Er lag een onduidelijk kaartje in de bus waarop enerzijds vermeld stond dat het pakketje bij de buren op nr. … was afgegeven. Er stond géén huisnummer op het kaartje ingevuld. Anderzijds stond aangekruist dat het pakket geretourneerd zou worden aan de afzender.

Dit laatste wilden wij uiteraard voorkomen. Gelukkig biedt Selektvracht via www.mijnselektvracht.nl de mogelijkheid door middel van de code op het kaartje het pakket te traceren en een aflevertijdstip naar keuze aan te geven. Wij hebben dit onmiddellijk gedaan en verzocht het pakket zaterdag 3 augustus opnieuw aan te bieden. Deze keuze werd geaccepteerd en als status werd vervolgens het door ons gewenste aflevermoment aangegeven.

Doorgaans doen mijn man en ik zaterdags samen de boodschappen. Wij wilden echter koste wat kost voorkomen dat Selektvracht niemand thuis zou treffen. Daardoor is er iedere seconde van de dag iemand aanwezig geweest. Echter géén Selektvracht. Evenmin een kaartje. Via de code konden wij echter wel op de site zien dat ze die dag aan de deur waren geweest, maar niemand thuis hadden getroffen. Een grove leugen dus! Wij hebben direct een boze mail gestuurd naar Selektvracht, waar we geen enkele reactie op kregen.

De nieuwe afleverdatum was inmiddels gewijzigd naar dinsdag 6 augustus tussen 18:00 – 21:00 uur. Hier konden wij geen invloed op uitoefenen. Allereerst kwam het pakket dan te laat voor de verjaardag, maar bovendien konden wij eigenlijk niet thuis zijn dinsdagavond. Maar omdat wij wilden voorkomen dat het pakket waarvoor al betaald was met alle bijkomende kosten geretourneerd zou worden naar ECI heb ik mijn afspraak van dinsdagavond geannuleerd om toch maar zeker thuis te zijn.

Echter wederom géén Selektvracht. Géén pakket. De codes van de twee kaartjes waren inmiddels verwijderd van de site. Echter had ECI 31 juli een mail gestuurd met de trackentrace code en die functioneerde nog wel. Tot onze verbazing stond daarop de grove leugen dat ze dinsdag 6 augustus wederom voor een gesloten deur hadden gestaan. Daarnaast stond plotseling ingevuld dat het pakket 2 augustus was afgegeven in dezelfde straat bij de buren op nr. 54. Allereerst ligt dat nummer aan de overkant van de weg op een zeer onlogische grote afstand van ons huis. Desalniettemin aangebeld om te vragen of ze een pakket voor ons hadden gehad. Dat was niet het geval. Er was ook in de week daarvoor niets voor ons bij hen afgegeven.

In het overzicht stonden dus vier grote leugens:

2 augustus tussen 11:00-15:00 niemand aangetroffen (vanaf 10:55 waren wij thuis!!!!!)
2 augustus pakket afgegeven op nr. 54 (daar is het pakket nooit aangeboden!!!!)
3 augustus niemand thuis (wij zijn de héle dag thuis geweest)
6 augustus niemand thuis ( wij zijn de héle dag thuis geweest)

Op ons boze schrijven kregen wij enkel het antwoord: “excuses voor het ongemak. Het pakket is niet meer in ons bezit. Daarom verwijzen wij u terug naar de afzender.”

Een lammer antwoord kan een bedrijf niet geven. Selektvracht is zeer onprofessioneel. Zeer onbetrouwbaar. Buitengewoon klantonvriendelijk.

Dit is niet de eerste keer. Ook een zending van Yves Rocher is destijds op een vergelijkbare wijze terug gestuurd zonder dat de bezorger moeite heeft gedaan het pakket een tweede laat staan derde keer aan te bieden. Een andere keer is een pakket geheel zoek geraakt. Werd beweerd dat het elders was afgegeven, maar het zogenaamde nummer bestond niet eens.

Voor mij geen Selektvracht meer. Internetshops die met Selektvracht samen werken hoeven van ons geen opdracht meer te verwachten. Wij zoeken dan liever naar een andere internetwinkel die met een betrouwbaar transportbedrijf samen werken. Het abonnement bij ECI is dan ook inmiddels beëindigd. Dit mede omdat wij te horen kregen dat betreffende artikelen inmiddels niet meer op voorraad waren en de bestelling nóg langer op zich zou laten wachten. Ook van ECI enkel een magere reactie op het wangedrag van Selektvracht. Dus nee… voor ons ook geen ECI meer.

Desired solution:

Gepaste schadevergoeding

All complaints of