Complaint: Service van paypal ver beneden peil!!!

user-52223 on 08 June 2011 about Paypal in category Betalingsdiensten

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik maak sinds enige jaren gebruik van Paypal. Omdat ik geen gebruik wil maken van een creditcard betaal ik via directe bankoverschrijving. Dat is een mogelijkheid die paypal biedt. Het is hierbij niet noodzakelijk om eerst geld over te schrijven van mijn bankrekening naar de paypalrekening, paypal incasseert het bedrag rechtstreeks van mijn bankrekening. Sinds enige dagen kan dat ineens niet meer omdat ik in een scherm terecht kom waarbij je een nieuwe creditcard aan je paypal rekening moet toevoegen.Ik maak geen gebruik van creditcards en ben dat ook absoluut niet van plan. Ik kom niet langs dit scherm heen waardoor ik dus niet kan betalen via paypal en directe bankoverschrijving. Ik heb absoluut nooit eerder problemen gehad met deze manier van betalen. Ik betaal bijvoorbeel nooit via paypal als er niet genoeg geld op mijn bankrekening staat. Om een oplossing voor dit probleem te vinden heb ik de klantenservice van paypal gebeld. Het enige antwoord waar de klantenservice mee op de proppen kwam was dat dit een veiligheidsmaatregel is. Een antwoord dat ook al bij mezelf is opgekomen en waar ik de klantenservice dus niet voor hoefde te bellen.Men kon mij niet vertellen waarom ik bij het maken van een betaling steeds bij dit scherm terechtkwam. Men kon mij ook geen antwoord geven over hoe dit probleem eventueel opgelost zou kunnen worden en hoe lang dit nog zou duren. Het komt er in feite op neer dat ik van de ene op de andere dag geen gebruik meer kan maken van directe bankoverschrijving. Een service die Paypal biedt en waarmee Paypal ook nog eens actief reclame maakt om klanten te trekken. Een bijzonder vervelend gevolg van dit alles is dat ik de artikelen die ik heb gekocht niet tijdig via Paypal kan betalen terwijl ik voldoende saldo op mijn bankrekening heb om dit snel en eenvoudig via Paypal te doen. De medewerker van de klantenservice gaf mij een volledig onacceptabel antwoord op mijn vraag en deed geen enkele moeite om dit probleem op te lossen. Het probleem deed zich plotseling voor en Paypal heeft nagelaten om mij hier tijdig over te informeren. Het komt er in het kort op neer dat paypal zonder een duidelijke opgaaf van reden een geboden service terugtrekt om redenen die totaal onduidelijk zijn en geen enkele oplossing biedt om dit probleem op te lossen. Ik zal het hier zeker niet bij laten zitten en ga dan ook bekijken bij welke instanties ik terecht kan met mijn klacht.

Desired solution:

Ik wil gebruik maken van paypal zoals ik dit tot voor kort altijd heb gedaan en dat is d.m.v. directe bankoverschrijving. Ik wil ook weten waarom dat op dit moment niet mogelijk is, hoe lang dit nog gaat duren en hoe dit probleem opgelost kan worden. Het enige antwoord dat de klantenservice gaf is dat dit een veiligheidsmaatregel is. Een volstrekt onacceptabel antwoord.Kortom: ik ben alleen tevreden met een concrete oplossing van het probleem.

All complaints of