Complaint: Simpel.nl oftewel Simpel opgelicht.nl

user-218177 on 18 December 2013 about Simpel (Telecom) in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Dochterlief heeft sinds vorige maand een Simpel abonnement. Bij haar vorige provider gebruikte ze 75Mb data per maand maar nu bij simpel heeft ze in 2 weken al 134Mb gebruikt. En nee ze heeft niets in haar internet gedrag veranderd. Zit waar mogelijk op de WiFi en gebruikt de data eigenlijk alleen voor whatsapp en snapchat.

Nu heb ik de gegevens bij simpel bekeken en daar zie je soms 10, 15 en zelfs 75Mb per dag staan. Haar telefoon nagekeken en die geeft aan dat er via de mobile data in deze 2 weken 4,4Mb gebruikt is.

Met Simpel gebeld en na lang wachten eindelijk iemand aan de lijn. Hij gaat het even na kijken en weer bijna 10 minuten later komt hij terug.

De 134Mb klopt wel als verbruik was de conclusie dus nogmaals uit gelegd dat de telefoon 4,4Mb aangeeft. Krijg ik als antwoord dat de telefoon niet klopt. Nogmaals uitgelegd dat ze niets in het gedrag heeft veranderd en de meeste tijd via WiFi is verbonden. Krijg ik als antwoord dat ze het echt heeft verbruikt.

Conclusie: De nieuwe telefoon is niet in orde en mijn dochter liegt volgens de medewerker van Simpel.

Mijn Conclusie: Begin SIMPELweg niet aan SIMPEL

Desired solution:

Met een verklaring voor de verbruikte Mb's met de tijden erbij.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Simpel (Telecom) about your complaint

All complaints of