Complaint: Simyo prepaid €119,- negatief

user-175772 on 26 April 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Voor mijn dochters heb ik sinds februari 2011 Simyo Prepaid. Dat leek een goede keuze aangezien ik als ouder de kosten dan goed in de hand kan houden. Tot mijn verbazing kreeg ik dinsdag 23-04-2013 het bericht dat ze €119,- negatief stond!
Hoe kan dat met prepaid dacht ik?
Even ingelogd onder mijn Simyo en snel mobiel internet uitgezet.
Maar er was meer aan de hand. Toen ik naar de specificatie voor April keek zag ik dat er zaterdag 19-04-2013 al voor €35,- aan data was verbruikt! Je zou verwachten dat met een tegoed van €6,- de kaart direct geblokkeerd wordt diezelfde dag zo niet eerder op de dag. Simyo update immers 3 keer per dag volgens de website. Toch heeft mijn dochter zondag nog voor €80,- een updates voor haar telefoon automatisch gedownload!Van een continue verbinding is ook geen sprake want we zijn naar België geweest op zondag! Tevens is er maandag de 22-04-2013 nog verbruik bij gekomen van €2,-! Vervolgens kreeg ik dinsdag 23 April het bericht dat ze onder de €2,- beltegoed was gekomen. Pas woensdag kreeg ik het bericht dat ze €119,- negatief stond en binnen 7 dagen moet voldoen.
Het is blijkbaar normaal bij Simyo dat 4 dagen lang je data verbruik verder op kan lopen. Wat erg duur kan zijn als je internet data vergeet uit te zetten. Uit oogpunt van inkomsten wel begrijpelijk. Zij zien immers ook de overzichten betreffende gebruik dataverkeer en weten dat menigeen dit vergeet uit te zetten.
Het standaard antwoord van de Simyo helpdesk is: Je mag je gesprek afmaken en dat geld ook voor downloaden. Dat is hier duidelijk niet het geval.
Mijn overtuiging/stelling in deze is:
Simyo verkoopt het produkt als zijnde Prepaid! Ze moeten daarom ook zo dicht mogelijk in de buurt blijven van het uitgangspunt vooraf betalen. Doe je dat niet dan negeer je de wens van ONS consumenten die bewust kiest voor het vooraf betalen. In het hier genoemde voorbeeld is het product misleidend. Mijn dochter heeft 4 dagen lang de mogelijkheid gehad steeds meer schuld op te bouwen! Dit is tegen het beginsel prepaid. Ook al zou je dat zetten in de algemene voorwaarden!
Bij de meeste providers kun je direct je data verbruik zien! Dus ook het vertragings argument is hier niet steekhoudend.
Ik heb overigens 2 keer de helpdesk gebeld. De eerste telefoniste gooide de hoorn op de haak toen ze mijn argumenten hoorde. De tweede deed een loze belofte!
Dit zegt natuurlijk ook iets over de instructies die het personeel gekregen heeft! Ze mogen je blijkbaar geen goede oplossing bieden en zijn dan dus uitgepraat…
Het zou voor ons consumenten naar mijn idee goed zijn als er duidelijke wettelijke regels zijn over prepaid. Want dit is gewoon geld klopperij naar mijn mening.
Ik ga het bedrag overigens niet betalenen. Ik overweeg vervolg stappen eventueel samen met andere gedupeerden en melding bij consumenten organisaties.

Desired solution:

Simyo moet zich gewoon houden aan het beginsel van Prepaid! Dus vooraf betalen. Met de huidige techniek staat niks je in de weg.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

All complaints of