Complaint: Achteraf betalen bij een prepaid SIM kaart omdat Simyo Internet standaard aan zet.

user-167554 on 16 March 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben voor mijn zoon van 8 jaar een Simyo prepaidsimkaartje in december 2012 gebruik genomen. Dit kaartje had ik 2 jaar geleden besteld. Expres geen abonnement en geen internet want bij prepaid betaal je vooraf en OP=OP. Thuis hebben we Wifi dus hebben we de telefoon ingesteld op mobile netwerk UIT en Wifi AAN. Nu kregen we vandaag om 14:29 een SMS: “Uw Simyo beltegoed is onder de 2 euro is uitgekomen. Voorkom verrassingen en waardeer snel op mijn.simyo.nl . Blijkt dat er op 15-03-2013 voor 64,73 euro 64.769 MB is ge-internet, bij een vriendje thuis, waar zij overigens ook Wifi hebben ingesteld.
Na onderzoek hoe dat nou mogelijk is kwamen we erachter dat op de persoonlijke pagina de instelling “internet” op aan stond, en dit terwijl we geen internet bij jullie hebben afgesloten.(en deze instelling ook absoluut niet aangezet hebben)
Hoe kan dat??
Bij veelgestelde vragen staat dus dat Mobiel internet op prepaid dus mogelijk is. Om gebruik te kunnen maken van Internet op je Mobiel, dien je dit te activeren via je persoonlijke pagina. Vervolgens ontvang je eenmalig de juiste instellingen op je toestel. Je kunt ook instellingen opvragen door gratis ‘JA’ te sms’en naar 1300.
Dit SMS je hebben wij dus in het begin al verwijderd omdat wij geen internet instellingen wilde installeren.
En toch internet?
In de voorwaarden lezen we artikel 1:1 Begripsomschrijvingen:
Prepay Tegoed: Het door U aan Simyo vooruitbetaalde bedrag tegen afwaardering waarvan U gebruik kunt maken van via een Aansluiting geboden Diensten.
Maar ook artikel Artikel 1:8.3
Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Prepay Tegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Prepay Tegoed is een schuld van U aan Simyo.

Wat een tegenstrijdig artikel is dat voor een prepaid provider.
De term prepaid betekend per definitie wel dat je niet rood kan staan (pre = voor / van te voren, paid = betaald). Als deze term gebruikt wordt mag je dit ook aannemen. En mogen ze dit wel eens wat transparanter maken. Niet alleen in hun voorwaarden maar vooral in hun aanbiedingen.
Ik voel me genept.

Desired solution:

Kwijtschelding van het negatieve saldo. De definitie van prepaid niet meer gebruiken op deze manier. Standaardinstelling voor internetgebruik moet uit staan.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

All complaints of