11 years ago - Beste IngridVSchie,
Er is inderdaad veel internet verbruikt op de aansluiting van uw vriend. Dit kan tegen buiten bundel tarief voor hoge kosten zorgen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit voor grote schrik zorgt, vooral als dit onbedoeld gebeurd is. Helaas kan Simyo inderdaad niet registreren en dus verklaren waaraan zoveel data is verbruikt. Zo is dat ook in eerder contact met de klantenservice uitgelegd. Wij hebben wel getracht met tips te komen om te achterhalen hoe het is gekomen, en hoe het in de toekomst te voorkomen is. De volgende link is daar een voorbeeld van: https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/
Simyo stuurt notificaties bij 75% en 100% verbruik van de databundels. Voor de abonnementsvorm van uw vriend (een voormalig Tringg abonnement) is het helaas niet mogelijk om die meldingen te versturen. Het verbruik is wel te allen tijden in te zien op Mijn Simyo. Zo is het dus mogelijk om de kosten te beheersen. Mocht uw vriend willen overstappen naar een Simyo sim only abonnement waar de notificaties wel worden verstuurd, dan is dat mogelijk op de volgende manier: https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-tringg-lowcall-naar-simyo-abonnement-12634/
Ook al begrijpen wij uit uw verhaal dat het verbruik onbedoeld is geweest, het heeft wel plaatsgevonden. Zoals in eerder contact al is aangegeven kunnen we de kosten dus helaas niet kwijtschelden.
Vriendelijke groet,
Simyo webcare
simyo.nl/forum
webcare@simyo.nl