Complaint: hoogverbruik internet

Ding ding Fu on 01 October 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Dag,

Ik ben afgelopen vrijdag gedeblokker wegens hoogverbruik van mijn internet. Kreeg de volgende dag pas een mail dat ik 179 euro moest betalen.

Het is op 27-09-13 gebeurt tussen 5.44 en 7.30 uur, op dat moment lag ik te slapen, heb thuis gewoon Wifi verbinding die het op dat moment ook deed (mijn vriend zijn telefoon lag 1 meter verderop en had nergens last van), was geen update aan het doen en er stonden geen apps open.

Ik heb dus geen internet verbruikt, op internet lees ik honderden van dit soort gevallen, heel gek allemaal alleen maar bij Simyo. Ik heb sterk het gevoel dat Simyo de boel aan het oplichten is.

Verder werd ik bij de klachtenservice niet goed geholpen, nu 5 dagen later heb ik het bedrag allang betaald en ben ik nog steeds niet bereikbaar terwijl er vanmiddag via de telefonische klachtenservice werd gezegd dat ik binnen 2 uur bereikbaar zou zijn.

Ik ben erg ontevreden, heb geen kosten gemaakt, graag zie ik vanuit jullie bewijs dat ik deze internetkosten heb gemaakt. En welke app of download er uberhaupt zoveel kilobytes verbruikt, want als ik een film kijk via 3G verbruik ik niet eens zoveel KB’s.

Desired solution:

Graag wil ik mijn geld terug, en een verklaring van wat er gebeurt is. Doordat ik was gedeblokkerd kon ik mijn overige belminuten ook niet opmaken, dus ik vind dat ik eigenlijk zelfs een vergoeding moet krijgen.
Graag hoor ik van u.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent reminder to Simyo to pickup complaint

Message from Simyo

10 years ago - Beste heer/mevrouw, Wij zien dat u reeds meerdere malen contact heeft gehad met de klantenservice over de situatie. Er is zowel door onze forum moderators als backoffice medewerkers naar uw aansluiting gekeken. Wij vinden het erg vervelend dat u hoge kosten heeft gemaakt. Helaas mogen wij niet registreren welke apps of websites dit verbruik heeft veroorzaakt. Om te achterhalen waar mb's aan verbruikt worden, raden wij een datacounter aan. Op die manier kunt u monitoren welke apps veel mb's verbruiken. Het gaat uiteindelijk wel om correct geregistreerd verbruik. Wij kunnen u daarom helaas niet tegemoet komen. Vriendelijke groet, Simyo webcare Simyo.nl/forum

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Simyo

All complaints of