Complaint: Misleiding

samsam1976 on 18 August 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn simyo is misleidend. Ik heb mijn bundel tot 0 minuten resterend op verbruikt vorige maand en zie dan ruim twee weken later opeens datik mijn belbundel ruimschoots overbruikt heb. Het verbruik dat ik als klant zie komt niet overeen met het verbruik dat gefactureerd wordt. Ik begrijp de zin dat verbruik ivm afronding iets kan afwijken maar een verdubbeling slaat werkelijk nergens op. Simyo reageert laat en met een standaar kulargument op klachten. Ik heb een aantal maanden dezelfde klacht ingediend namelijk en toen kreeg ik als antwoord dat verbruik kan afwijken van factuur. Wat heeft klant inzicht geven in verbruik dan voor zin? Goedkoop is duidelijk duurkoop bij Simyo.

Desired solution:

Verbruik dat klant ziet in mijn simyo laten overeenkomen met gefactureerde verbruik of aangeven wanneer bundel overschreden wordt voor de maand om is en niet na 18 dagen!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Simyo to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from Simyo

11 years ago - Beste samsam1976, Wat jammer dat u het gevoel heeft dat uw verbruik op Mijn Simyo niet overeenkomt met de kosten op de factuur. Waar wordt dit precies door veroorzaakt? Wanneer u inlogt op Mijn Simyo, ziet u onder "Deze maand heb ik nog.." hoeveel minuten/mb's u die maand nog kunt gebruiken. Dit wordt op verschillende momenten bijgewerkt. Wanneer de laatste update is geweest, ziet u aan de datum en tijd die erbij vermeld staan. Naast uw bundels kunt u ook verbruikskosten maken door bijvoorbeeld naar servicenummers te bellen of naar het buitenland. Dat valt niet binnen de bundel, en wordt dus apart gerekend. Ook die kosten kunt u tijdens de maand terug zien onder het kopje Verbruik. We zouden graag eens bekijken waar uw onverwachte kosten uit zijn ontstaan. Wellicht kunnen we uw specifieke kosten dan verklaren en de verwarring wegnemen. Kunt u ons een email sturen op Webcare@simyo.nl met het telefoonnummer waar het over gaat? Vriendelijke groet, Simyo webcare Simyo.nl/forum

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik heb niet naar servicenummers gebeld, het verbruik veelvuldig gecontroleerd en niet naar buitenland gebeld dus klinkt niet als mogelijke verklaring. Ik zal een email sturen met mijn nr.

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Ik heb niet naar servicenummers gebeld, het verbruik veelvuldig gecontroleerd en niet naar buitenland gebeld dus klinkt niet als mogelijke verklaring. Ik zal een email sturen met mijn nr. Mijn eerdere ervaring met email is dat er na een week een standaardmail kwam zonder antwoord, dus mijn scepsis is nog niet weg!

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Jammergenoeg bleef Simyo toen stil. Waarom verbaast dit mij nog? Tijd om op te zeggen en over te stappen!

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Dit is het toppunt! Email van Simyo met als onderwerp klacht is opgelost en dan de volgende tekst: Het is ons niet geheel duidelijk wat uw vraag aan ons is. Wij verzoeken u om een wat duidelijkere omschrijving van uw vraag/klacht te sturen. Ik stuur mijn nummer met verwijzing naar klacht.nl en simyo heeft geen enkel idee waarom ik een mail stuur.

All complaints of