My complaint:
Ik ben sinds 3 dagen overgestapt naar Simyo. Dit omdat ik bij vodafone in de afgelopen 2 jaar nooit boven de 200 mb data gebruikt heb en dacht dat de abonnementskosten wel omlaag kunnen. Daarom een 200 mb databundel bij mn simonly abo genomen.
Sinds 17 juni zit ik bij simyo en heb ik, niet meer dan logisch, een databundel voor een halve maand gekregen (17juni-1juli). ongeveer 100 mb dus.
Na 3 dagen normaal gebruik (beetje internet in de trein, paar foto’s gemaakt die ik naar Google+ laat uploaden), niets anders dan wat ik al jaren zo doe, krijg ik een SMS dat ik 75% van mn bundel zou hebben gebruikt!! Na inloggen op mijnsimyo zie ik een verbruik van 82mb in 3 dagen. Volkomen ongeloofwaardig natuurlijk!
Na wat inlezen op het forum van Simyo blijkt dat het Simyo er een gewoonte van heeft gemaakt meer verbruik te ‘meten’/registreren dan werkelijk door de telefoon gebruikt wordt. Helaas zit ik aan een jaarabonnement vast. Nu heb ik mn 3g maar uitgezet, maar gezien de verhalen op het forum zal ik wel gewoon data blijven gebruiken volgens Simyo.
Kortom: Wees gewaarschuwd. Dit kan geen toeval zijn, lekker geld verdienen aan datagebruik en bij aanvechten valt toch niet te bewijzen dat er onjuist geregistreerd wordt..
Desired solution:
Gezien de grote hoeveelheid 'behandelde' klachten over dit onderwerp waarin de klant steevast in het ongelijk wordt gesteld en de schuld altijd aan het toestel/de instellingen van de klant wordt gegeven zie ik als enige echte oplossing zo snel mogelijk weggaan bij Simyo. Gaat niet lukken dus ik plaats deze klacht als waarschuwing.