Complaint: Ongevraagd internet

Eugene on 11 September 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte heer, mevrouw,
Ik heb op 1 september een Simyo prepaid kaart aangeschaft voor mijn zoon die naar de middelbare school gaat. Dit was allen bedoelt voor telefoneren, voor internet en download gebruikt hij wifi. Ik was geschokt om te ontdekken dat op 11/9 er een negatief tegoed van 51 euro was! Hoe kan dit?? Blijkbaar zet simyo internet standaard aan, terwijl in er duidelijk niet om heb gevraagd. Waarom standaard niet alles UIT zetten zodat je het bewust AAN moet zetten, of is dit bewust gedaan om de klant even wat geld af te troggelen? Natuurlijk heb nu de forums allemaal afgezocht. Ik ben niet de enige die hier tegen aan loopt. Deze ellende en klantonvriendelijkheid is wel zeer eenvoudig te voorkomen door de volgende maatregelen:

1. Zet standaard alles UIT in een prepaid kaart.
2. Geef de keuze of een negatief saldo gewenst is (om een gesprek oid af te maken), natuurlijk wel standaard UIT zeten
3. Het is een PREPAID kaart, zo moet hij dus ook standaard zijn afgeleverd, dus niet met mogelijkheden tot het opbouwen van een schuld!

Ik vindt dat Simyo zich schuldig maakt aan onvolledige informatie voorziening mogelijk zelfs misleiding!

Desired solution:

Bij aanvang van het abbodement is er een beltegoed van ruim 20 euro op de kaart gezet. Nu 9/11 is er een tegoed van -51 euro.
Mijn zoon heeft 2 of 3 telefoongesprekjes gevoerd, het tegoed is nagenoeg allmaal naar het internet gegaan.

Ik hoop dat Simyo begrip heeft voor de situatie en het negatieve saldo op 0 stelt. Ook hoop ik dat Simyo de suggesties voor voorkoming van dit deze problemen overneemt.

Ik vertrouw erop dat u mij tegemoet zult komen, en daarom wordt deze klacht ook niet openbaar gemaakt. Mocht u toch besluiten niet op mijn voorstel in te gaan dan zie ik mijzelf genoodzaakt andere maatregelen te nemen.

Met vriendelijke groet,

Eugene

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Simyo heeft inmiddels het negatieve tegoed op 0 gezet uit coulance. De kwestie is wat mij betreft opgelost.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to Simyo to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Simyo

Simyo

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben inmiddels het negatieve tegoed eenmalig op €0 gezet uit coulance. Deze coulance is per email aangeboden op 12-9-2013 door de afdeling backoffice, in reactie op een telefoontje van meneer Faas naar de Klantenservice op diezelfde dag. Meneer Faas geeft hier in een reactie aan, dat de kwestie volgens hem is opgelost.

All complaints of