My complaint:
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb op 1 september een Simyo prepaid kaart aangeschaft voor mijn zoon die naar de middelbare school gaat. Dit was allen bedoelt voor telefoneren, voor internet en download gebruikt hij wifi. Ik was geschokt om te ontdekken dat op 11/9 er een negatief tegoed van 51 euro was! Hoe kan dit?? Blijkbaar zet simyo internet standaard aan, terwijl in er duidelijk niet om heb gevraagd. Waarom standaard niet alles UIT zetten zodat je het bewust AAN moet zetten, of is dit bewust gedaan om de klant even wat geld af te troggelen? Natuurlijk heb nu de forums allemaal afgezocht. Ik ben niet de enige die hier tegen aan loopt. Deze ellende en klantonvriendelijkheid is wel zeer eenvoudig te voorkomen door de volgende maatregelen:
1. Zet standaard alles UIT in een prepaid kaart.
2. Geef de keuze of een negatief saldo gewenst is (om een gesprek oid af te maken), natuurlijk wel standaard UIT zeten
3. Het is een PREPAID kaart, zo moet hij dus ook standaard zijn afgeleverd, dus niet met mogelijkheden tot het opbouwen van een schuld!
Ik vindt dat Simyo zich schuldig maakt aan onvolledige informatie voorziening mogelijk zelfs misleiding!
Desired solution:
Bij aanvang van het abbodement is er een beltegoed van ruim 20 euro op de kaart gezet. Nu 9/11 is er een tegoed van -51 euro.
Mijn zoon heeft 2 of 3 telefoongesprekjes gevoerd, het tegoed is nagenoeg allmaal naar het internet gegaan.
Ik hoop dat Simyo begrip heeft voor de situatie en het negatieve saldo op 0 stelt. Ook hoop ik dat Simyo de suggesties voor voorkoming van dit deze problemen overneemt.
Ik vertrouw erop dat u mij tegemoet zult komen, en daarom wordt deze klacht ook niet openbaar gemaakt. Mocht u toch besluiten niet op mijn voorstel in te gaan dan zie ik mijzelf genoodzaakt andere maatregelen te nemen.
Met vriendelijke groet,
Eugene