11 years ago - Beste meneer Wattel,
Graag gaan wij in op de vragen die u hier stelt.
Het is voor een mobiele provider verboden om in te zien welke data klanten versturen en ontvangen. Dit is wettelijk bepaald en valt te vergelijken met het briefgeheim. PostNL mag bijvoorbeeld ook niet zien wat er in uw brief staat.
Uw hoge dataverbruik was daags na het vrijgeven van de update naar iOS7 van Apple’s iPhone. Als u een iPhone heeft en die via het mobiele netwerk heeft geüpdate naar iOS7, dan is de kans niet gering dat dit de oorzaak is geweest van uw verbruik.
Dat u op Mijn Simyo hoeveelheden terugziet van 60.001 of 60.002 KB komt doordat dit de maximale grootte is van datapakketten die verstuurd kunnen worden. Wordt deze grootte overschreden tijdens een datasessie, dan wordt het opgedeeld in meerdere van deze datapakketten.
Overigens wil ik u er op wijzen dat u op Mijn Simyo nog niet de optie ‘internet op je mobiel’ heeft uitgezet. Enkel wanneer u dit doet kunnen wij garanderen dat er gene data meer verbruikt wordt via het mobiele netwerk. 3G uitzetten op uw toestel zorgt er immers enkel voor dat u niet via UMTS kunt internetten.
Vriendelijke groet,
Simyo webcare
Simyo.nl/forum