Complaint: Simyo Sim only inschakeling internet

user-103536 on 16 May 2012 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wij hebben voor mijn zoon een sim only abonnement afgesloten va €2,99 per maand met het doel om beperkt te bellen en sms’en. Hierbij bewust geen internetbundel genomen met de bedoeling om alleen te kunnen internetten via Wifi en dit ook ingesteld op de telefoon. Nu blijkt dat er een standaard omschakeling naar mobiel internet plaats vind en dat er meer dan €100,= kosten in rekening worden gebracht. Dat dit uit te schakelen is via de website is de omgekeerde wereld. Dit had standaard geblokkeerd moeten zijn om desgewenst door de gebruiker te kunnen worden aangezet. Aangenomen kan worden dat iemand die géén internetbundel neemt niet van plan is te gaan internetten en beschermd moet worden voor de standaard omschakeling en de bijbehorende kosten. In de advertentie, correspondentie en bevestigingen van het abonnement wordt ook niet aangegeven dat dit het geval zou zijn, in mijn ogen is dit misleidend. Dat dit op de telefoon te zien is, is voor een ervaren gebruiker wellicht voldoende, hierbij wordt voorbijgegaan aan de beginnende gebruiker die de smartphone nog niet onder de knie heeft.

Desired solution:

Tegemoetkoming in de kosten.
Wijziging van de standaard instellingen: als je géén internetbundel neemt dient dit door simyo uitgeschakeld te worden.

All complaints of