Complaint: Slechte dekking

user-74681 on 16 December 2011 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Sinds korte tijd ben ik klant bij Simyo. Ik van Ben naar Simyo overgestapt. Ik baalde steeds meer van Ben omdat de dekking niet naar wens was, vaak was ik niet bereikbaar, kon ik niet sms-en of ontving ik de sms-jes niet of erg laat.

Omdat Simyo gebruikt maakt van het KPN netwerk, verwachtte ik dat de dekking vele malen beter zou zijn dan dat van Ben. Helaas is dit het tegenovergestelde.

In mijn huis (pc 9035) heb ik totaal geen bereik, bellen is volkomen onmogelijk en om een sms te versturen, moet ik tegen het raam geplakt zijn.

Ook kan ik erg slecht sms-jes ontvangen, vaak komt deze pas enkele uren later aan, zelfs als ik het toestel uit- en aangeschakeld heb.

Ik kan begrijpen dat wanneer er geen tot slecht bereik is, de sms-jes niet aankomen. Maar afgelopen week is mij om 7 uur een sms verzonden, welke ik tegen twaalven ontving, terwijl ik op een locatie was waar het bereik wel toereikend was (pc 8912).

Vaak is het bereik zo slecht, dat er in mijn toestel de melding “beperkte service” vermeld staat en ik dus helemaal niets met mijn toestel kan.

Desired solution:

De beste oplossing zou voor mij zijn als de dekking met grote sprongen verbetert kan worden. Ik vind een aantal services namelijk wel heel erg fijn. Zo kan ik sms-jes via de website versturen, heb op die zelfde een prachtig overzicht van mijn verbruik e.d.
Mocht dit op korte termijn niet mogelijk zijn (welke kans ik zeer groot acht), wil ik mijn abonnement op zeer korte termijn beëindigen. Ik vind het echt onacceptabel om niet bereikbaar te zijn terwijl ik daar maandelijks wel voor betaal, ook al is dit een gering bedrag.
Ik wil in dit geval overstappen naar een andere (nog te vinden) provider en mijn nummer meenemen.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - 12 dagen verder, en echt helemaal NIETS gehoord

All complaints of