Complaint: Verbruik data limiet

Nes1982 on 01 July 2013 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Volgens Simyo ben ik voor een bedrag van € 225,25 over mijn datalimiet gegaan. Ik ben vanaf juni 2012 een klant van Simyo. Ik ben nog nooit over mijn bundel heen gegaan. Ik had altijd gewoon rekeningen tussen 20 en 30 Euro. Volgens specificatie heb ik internet gebruikt in de vroege ochtenduren of midden in de nacht. Heel vreemd daarnaast ook sms verstuurt in het buitenland terwijl ik niet buiten NL ben geweest!

Desired solution:

Kwijtschelding factuur

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Simyo

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Simyo about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Simyo to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Simyo

Message from Simyo

11 years ago - Beste Nes1982, Wat vervelend dat u zo verrast werd door hoog internetverbruik. Helaas mogen en kunnen wij niet registreren waaraan u zoveel data hebt verbruikt. Wij krijgen alleen door wanneer en hoeveel het is geweest. De oorzaak is daarom voor ons moeilijk te achterhalen. Wellicht heeft er een update van uw toestel plaatsgevonden. Ook kunnen er problemen met uw wifi-verbinding zijn geweest waardoor uw internetverkeer via het netwerk is gegaan, zonder dat u zich daar bewust van was. Hoe vervelend het ook is dat dit onbedoeld was, het verbruik heeft plaatsgevonden en kunnen we dus helaas niet vergoeden. We kunnen wel meedenken om onverwacht dataverbruik in de toekomst te voorkomen. Op ons forum bespreken we veel tips, o.a. hoe de telefoon in te stellen zodat deze zo min mogelijk data verbruikt via het netwerk: https://forum.simyo.nl/internet-62/tips-om-onverwachts-data-verbruik-voorkomen-11938/ of hoe het kan komen dat er veel data wordt verbruikt terwijl u dat niet verwacht: https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/ We hopen dat u in de toekomst niet meer zo hoeft te schrikken. Vriendelijke groet, Simyo webcare Simyo.nl/forum

All complaints of