Complaint: Waarom niet op tijd een waarschuwing (telefoontje/mailtje?) Na € 15,– en niet na € 400,–.

user-100028 on 30 April 2012 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 1 april probberde ik een foto van mijn mobiel naar mijn pc te sturen. Via het kabeltje (zoals ik dit normaal doe) lukte dit me niet. Toen bedacht ik dat ik het via mijn mobiel via g-mail naar de pc te sturen. Dit lukte. Nadat ik de mail met de foto verzonden had bedacht ik dat ik ook de overige foto’s ± 80,(die nog op mijn mobieltje stonden naar mijn pc te sturen .
Dat lukte me niet. Ik heb ze niet ontvangen.
Achteraf bleek dat ik op 13 april ‘s avonds een mailtje van simyo had ontvangen waarin stond dat ik over enkele minuten werd afgesloten wegens hoog verbruik. Er stond een telefoonnummer bij waar ik naar toe kon bellen. Voordat ik dat bemerkte waren we weer een aantal dagen verder. Toen ik belde waren zowel op maandag 16 als op dinsdag 17 april telefonisch niet te bereiken wegens onderhoud. (In het weekend zijn ze telefonisch niet te bereiken.
Op 23 april hebben zij via de mail de rekening gestuurd die ik toevalligerwijs gisteren pas geopend hebt. Daar kreeg ik bijne een hartverzakking van (De rekening is 399,40). Wat blijkt vanaf 1 tot 13 april heb ik volgens die rekening 179 keer geprobeerd de foto’s naar mijn pc te sturen terwijl ik er zelf vanuit ben gegaan dat ik deze foto’s maar 1 x heb geprobeerd te verzenden.Normaal betaal ik per maand ± € 15,00. Waarom heeft Simyo mij niet even gebeld of genaild om mij hierop te attenderen. Ik ben klant sinds november 2011.
Ik wil het hier ook niet bij laten zitten en een bezwaar indienen. Zij kunnen toch ook zien wat er gaande is. IK weet ook niet beter dan dat ik een abonnement heb van 50 bel minuten per maand en een GB dataverbruik dus je kunt je voorstellen hoe pijnlijk verrast dat ik was. Ik heb ze gisteren ook gelijk gebeld maar ik moet minimaal € 199,70 betalen om weer aangesloten te worden. Verder ook geen enkele coulance.

Desired solution:

Een redelijke behandeling en rekening.
Simyo hoort zijn klanten te kennen en kan ook nagaan wat er gebeurt.
Ik zou willen dat zij mij na de € 15,-- afsluiten i.p.v. na € 400,-- want dan is het leed al geschiedt. Of is dat het beleid?

All complaints of