Complaint: Slechte/geen verbinding internet & Caiway doet geen moeite voor vaste klanten

user-70573 on 21 November 2011 about Caiway Internet in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

edit: Caiway zal de nieuwe klacht (die aangemaakt is door dat ze deze klacht vroegtijdig sloten) in behandeling nemen.
Deze sluit ik

Slechte/geen verbinding internet.
– 6 weken storing alleen tijdens piekuren.
– Ping van meer dan 200,
– Jitter meer dan 300. (soms zelfs meer)
– Regelmatig packet loss.
(http://www.pingtest.net/result/50992267.png)

Door een gesprek met een van hun aardige medewerkers is door Caiway een melding doorgegeven aan de kabelexploitant.
Deze zou na 5 werkdagen contact op nemen echter is dit niet gedaan.
Weer contact opgenomen met Caiway.
Reactie: Ik moet maar met de kabelexploitant bellen.
Dit is niet juist.
Ik heb een overeenkomst met Caiway niet met de kabelexploitant.
Caiway moeten internet leveren, ik moet hiervoor betalen.
Of het internet via de kabel telefoonlijn of postduif gaat, ik heb een overeenkomst met Caiway niet met de kabelexploitant.
Caiway: Dit is jullie verantwoording. Los dit op!

Hoewel Caiway deze melding als opgelost heeft aangeduid is dit niet juist!
Dit geintje loop al de 3e maand in!!!

Voor de gamers: NIET SPEELBAAR, NOOIT CAIWAY NEMEN! (alleen Gouda?)
Voor de kenners: Ik heb op meerdere IP adressen van caiway abbonees enkele dagen een continu ping lopen. Vooral tijdens de “spits” uren zijn smoke van 300!!! niet vreemd !!

Desired solution:

Ik ben tevreden met de volgende oplossingen:

- van stabiel internet.
- Vergoeding voor het niet leveren van een stabiele verbinding.

Edit: Gezien dit probleem de 3e maand in gaat zou een vergoeding van 3 maanden niet misstaan.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Caiway Internet

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Al een tijdje is deze klacht via klacht.nl in behandeling. Echter tot heden geen reactie mogen ontvangen van Caiway. Is kitty te druk met het verkopen van abonnementen en heeft ze geen tijd voor hun vaste klanten? De verbinding is deze periode weer redelijk stabiel. Gister nog lichte storing maar niet zoals voorheen. Hoelang zal dat goed gaan als er niets is veranderd aan de verbinding? Helaas is dit vaak bij caiway zo dat een probleem nooit constant is. Deze week heb ik een mooie aanbieding van Tele2 ontvangen. Als de afstand van mijn aansluiting tot hun "kast" beperkt is is dit een interessante oplossing. Sneller & goedkoper. maar minder slecht bij problemen??

Message from Caiway Internet

12 years ago - We hebben inmiddels contact opgenomen met de klant en wachten de reactie af. Met vriendelijke groet, Harma Caiway Webcare Team

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Rond de jaar wisseling heeft Caiway mij gevraagd mijn modem te vervangen. Zij hopen hiermee de connectie problemen op te lossen. Afgelopen week geïnstalleerd en het leek snel en stabiel te werken. Echter heb ik nu weer een verbinding die slecht is te noemen. Geen packet loss deze keer (of bijna niet) http://www.speedtest.net/result/1709432271.png http://www.speedtest.net/result/1709416827.png http://www.speedtest.net/result/1709425131.png http://www.pingtest.net/result/54623875.png http://www.pingtest.net/result/54624057.png http://www.pingtest.net/result/54624144.png Dit probleem word weer doorgestuurd naar Caiway, maar wilde deze info niet weglaten gezien dit nog steeds het zelfde probleem is.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - De eerste stap is weer gezet. Klacht is weer in behandeling.

Responded on 09 February 2012 at 14:54

edit: Caiway zal de nieuwe klacht (die aangemaakt is door dat ze deze klacht sloten) in behandeling nemen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Caiway Internet posted

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Caiway Internet

All complaints of