Complaint: SNS bank niet behulpzaam voor trouwe klanten

user-56328 on 25 July 2011 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Onze lopende hypotheek willen wij verhogen vanwege verbouwing. De woning staat op 1 naam en er is ook een hypotheek verleend op 1 naam bij de SNS. Nu willen wij deze verhogen en eist de SNS bank dat deze woning op 2 namen komt te staan. Nu staan wij voor 2 keuzes: 1e geregistreerd partnerschap of 2e keus ik betaal mijn partner de helft van het huis waar ik al 15 jaar in woon (taxatie het dubbele van waar wij een hypotheek voor hebben)of hij schenkt mij de helft op papier dan kunnen wij schenkingrechten betalen via de belastingdienst (ongeveer 118.000.00) Dit allemaal omdat de SNS niet bereid is om een a4tje op te stellen waar wij allebij aanprakelijk zijn voor de hypotheek. 3 notarissen zijn niet te spreken over de SNS bank en hun gang van zaken en hebben ons ook duidelijke gemaakt zo snel mogelijk afscheid te nemen van deze bank omdat zij zoveel adders onder het gras hebben zitten bij het aangaan van een van hun hypotheken. Nu zitten wij opgescheept met een zogenaamde financieel adviseur van hun waar wij inmiddels ruzie mee hebben en deze ons flink tegenwerkt. Vanwege vakantie tijd hebben zij niemand anders voor ons en moeten wij het maar doen met deze prutser dhr. R. Dries
Het is voor ons stikken of slikken. aanstaande vrijdag de 22-7oeten wij in ondertrouw voor een geregistreerd partnerschap en maandag 8 augustus word dit officieel.

Desired solution:

Dat iedereen gewaarschuwd is voor deze bank en deze zogenaamde financieel adviseur. Waar wij voor kwamen is nog steeds niet voormekaar maar wat ze ons hebben aangesmeerd (overlijdenspolis) is natuurlijk wel in kannen en kruiken. Wij willen gauw ons geld zien voor de verbouwing zodat wij de aannemer kunnen betalen.

Onderstaande vraag hebben wij vorige week al gesteld aan de financieel adviseur
Kunnen wij vanaf vrijdag de 22e ons opnieuw melden voor afdeling acceptatie of kan dit pas vanaf 8 augustus!

maar van hebben krijgen wij alleen de mail terug met: nog geen antwoord retour gekregen

Message from SNS Bank

13 years ago - Beste Wildeagle, Een lastige en complexe situatie. Vervelend dat het gevoel heerst dat SNS Bank hierin onvoldoende wil meewerken. Dat is niet onze intentie. Graag zoeken we uit of het mogelijk is om het proces te versnellen. We kunnen ons voorstellen dat jullie graag verder willen met de verbouwing zonder deze last te dragen. Om dit uit te zoeken hebben we wel meer gegevens nodig. Zou je zo vriendelijk willen zijn om je contactgegevens en het hypotheeknummer te mailen naar webcare@sns.nl? Deze gegevens kunnen we sinds kort namelijk niet meer via QQLQ inzien. Met vriendelijke groet, Tibor SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Geachte Tibor, Ik zal de gevraagde gegevens versturen naar bovengenoemd e-mail adres. Mvg, R. Giessenburg

Comment by poster of the complaint

13 years ago - Net goed bericht gehad, zit nu weer schot in de zaak. tussen nu en 2 weken kan de zaak rond zijn bij notaris. Bij deze hartelijk dank aan dhr. Henkes van de SNS. Fijn om te weten dat er toch ook mensen werken bij deze bank die meedenken en werken voor vaste klanten. Met vriendelijke groet, Richard en Barbara

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Het verhogingsverzoek is geaccepteerd door de acceptatieafdeling.

All complaints of