Complaint: 80 Euro betalen voor 2 kopieën die per e-mail gestuurd worden!

user-159444 on 13 February 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben op zoek naar een afschrijving gedaan in 2010. Die heb ik nodig omdat nu iemand zegt (na 3 jaar..) dat ik niet betaald heb en dat heb ik dus wel degelijk. Via internetbankieren kan ik maar 24 maanden terug zoeken.

Ik krijg geen papieren afschrijvingen meer, vroeger wel, en daar betaalde ik ook voor! Iets van 2,50 per maand!! De SNS bank had het lumineuze idee om geen papieren af/bijschrijvingen te sturen. Nu heb ik dus afschrijvingen nodig van 2010 van 2 rekeningnrs en ik weet niet precies welke maand, dus bellen met SNS.

KOST 40 EURO !!! per rekeningnr !! Dus 80 Euro !!
En dan wordt het ook nog per mail opgestuurd! Ze hoeven alleen maar op een knop te drukken en er komt zo een bestand uit! Klikken op mijn e-mail adres, dus dat hoeven ze ook nog niet eens zelf in te vullen, en dat is alles. Ze hoeven niet eens hun benen van het bureau af te halen!

En dan 40 Euro rekenen per kopie! Stelletje oplichters! Gek he dat iedereen jullie zakkenvullers en graaiers noemt!

Ik heb 4 rekeningen bij de SNS en daar betaal ik dus ook elke maand voor he!! ben sinds 1970 klant! (nog wel)

Desired solution:

Ik wil gewoon een kopie van 2010 en ik ga daar dus echt geen 80 euro voor betalen he!

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

11 years ago - Beste amjw, Wat vervelend dat je in deze situatie zit en gedwongen wordt te bewijzen dat je een betaling uit 2010 wel degelijk hebt voldaan. We zien dat je al telefonisch contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Het klopt inderdaad dat wanneer je gebruikmaakt van Mijn SNS je geen afschriften meer per post ontvangt. Je kunt een overzicht van je transacties van de afgelopen 24 maanden via Mijn SNS eenvoudig bekijken, downloaden en printen. Wil je een oudere kopie van een enkel rekeningafschrift aanvragen? Daar zijn kosten aan verbonden. Je betaalt € 5 per afschriftnummer en € 10 voor een overzicht per maand, met een maximum aan kosten van € 40 euro per jaar - voor alle afschriften van alle maanden van dat jaar. Dit is geen geautomatiseerde handeling zoals je aangeeft. Dit is een handmatig proces, vandaar dat er kosten aan verbonden zijn. Omdat SNS Bank de klanten tegemoet wil komen is er gekozen voor een maximum bedrag van € 40 euro voor het totale jaaroverzicht, mocht je niet precies weten welk afschrift je nodig hebt. Daarvoor krijg je dus alle afschriften van dat betreffende jaar, per post of per PDF-bestand (dit kun je bij het aanvragen aangeven). We begrijpen dat het vervelend is dat je voor kosten komt te staan. Wie weet kun je deze verhalen op de instantie die je dwingt het bewijs van betaling te overhandigen? Met vriendelijke groet, Lindsay SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klant heeft helaas geen reactie meer geplaatst na de uitleg vanuit SNS Bank. Daarom hebben we de klacht hier op opgelost gezet.

All complaints of