Complaint: aanvulling oversluiten asr woeker polis

user-100828 on 07 May 2012 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanmorgen om 1/2 10 gebeld , dat ik de afpandings brief moet hebben voor de ASR verzekering. We betalen nu immers al 2 maanden dubbele lasten. Ze begrepen hoe belangrijk dit is, en ik zou binnen een half uur terug gebeld worden……..het is nu 1/2 2, en helaas nog steeds niets gehoord……..

Desired solution:

morgen afpandings brief in huis

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Miertje62, We hebben je klacht in behandeling genomen. Inmiddels hebben we contact gehad met onze collega die je vanochtend gesproken hebt. Om je beter van dienst te kunnen zijn, is deze collega de situatie eerst goed aan het uitzoeken. Daarvoor had hij wat meer tijd nodig. Excuses daarvoor. Hij gaat je vandaag terug bellen. We hebben onze collega gevraagd om ons terugkoppeling te geven. Als er na je gesprek nog onduidelijkheden zijn, dan horen we dit graag. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Afgelopen maandag zou ik tegen het eind van de middag terug gebeld worden, het is nu woensdag en ik heb nog steeds niets gehoord!! Net contact gehad met de ASR en zij hebben nog steeds de afpandingsbrief niet in huis! Schijnt heel makkelijk te zijn , 1 brief ,1 zin, "geen belang meer bij polis. Ben hier nu al vanaf 4 april mee bezig. ben het echt meer dan spuugzat.!!!

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Miertje62, Onze collega die je maandag hebt gesproken, heeft je verschillende keren geprobeerd te bereiken. Helaas kreeg hij je voicemail. Ook vanochtend heeft hij het geprobeerd. Is er een tijdstip waarop we je het beste kunnen bereiken? Dan helpen we je graag verder. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ik ben nu bereikbaar

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Miertje62, We hebben van onze collega van de afdeling Klachtenmanagement begrepen dat er zojuist contact met je is opgenomen. Onze collega heeft aangegeven op dit moment nog geen antwoord te hebben maar er mee aan de slag is. Er wordt contact met je opgenomen door de afdeling Klachtenmanagement zodra er meer bekend is. Wij houden ook een vinger aan de pols. Als je nog vragen hebt, helpen we je graag verder. Omdat je nu twee klachten geplaatst hebt over hetzelfde onderwerp, sluiten we er graag één af. Zonder tegenbericht sluiten we je eerste klacht af en houden we deze aan. Dit maakt de communicatie ook overzichtelijker. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Inmiddels contact gehad, klacht niet opgelost, en zal ook niet worden opgelost. SNS blijft erbij dat het geld in de hypotheek moet......paar jaar geleden als je bij de SNS kwam werd je binnengehaald als een koningspaar, alles kon en alles mocht, en nu de banken zelf alles verziekt hebben , met hun onnodige bonussen van ons geld, gaan ze ineens het brave kindje spelen.

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Miertje62, We begrijpen dat je graag een andere oplossing wenst. Gezien de andere economische tijden waar we in verkeren, is ook de regelgeving omtrent hypotheken veranderd. Hierdoor keren we de opgebouwde waarde van de aan de hypotheek gekoppelde polis alleen uit, als er voldaan wordt aan de nieuwe GHF (Gedragscode Hypothecaire Financieringen) normen. Dit kan de klant aan de hand van het inkomen laten zien. Is dit niet het geval, dan wordt het bedrag als hypotheek aflossing gebruikt. Om het bedrag toch uit te keren vragen we om een geveltaxatie of actuele waardebepaling en salarisstroken. Ook is het nog mogelijk om de bestaande polis aan te houden en de nieuwe op te zeggen. We hebben begrepen dat je met onze collega hebt afgesproken hier deze week op terug te komen. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Dit alles staat in de nieuwe Gedragscode Hypothecaire Financieringen. Dit geldt voor nieuwe hypotheken 2012 of een hypotheek na verhuizing. Dit heb ik dus gevonden op internet, want ik zit natuurlijk niet stil. Wie nemen jullie nu in de maling?????

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Mijn vraag is dus, willen jullie alsnog zorgen dat de afpandings brief vandaag naar de ASR gaat, en graag ontvang ik daar een kopie van. Zodat deze week alles opgelost is.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Graag wil ik vandaag nog een antwoord van u. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is, maar ik zou het nu graag achter me willen laten. Als ik zeker zou weten dat ik GEEN gelijk zou hebben,dan is voor mij de kous af. maar ik heb ver.eigen huis gesproken en de consumentenbond en zij geven mij min of meer allemaal gelijk. Ook als ik op de site van de AFM kijk, staat daar dat de nieuwe regels alleen gelden voor nieuwe hypotheken en verhuizingen. Uit eindelijk zorgen we er nu voor met de nieuwe polis dat we aan het eind van de looptijd niet voor verassingen komen te staan.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ik heb helaas nog steeds geen antwoord. Zou dit vandaag mogelijk zijn?

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Wat jammer, ik dacht dat deze site bedoeld was om klachten op te lossen. Helaas......mijn klachten worden nu volkomen genegeerd, zowel door klachten sns als mevr.Willeke van Lambalgen, die ik inmiddels ook al 3 mails heb gestuurd.Vreemd is ook dat mijn reacties niet meer te zien zijn als iemand mijn klacht leest.........

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste miertje62, Excuses dat je hier nog geen reactie op hebt gehad. Een van onze collega’s heeft dit in behandeling. We komen er vrijdag op terug. Met vriendelijke groet, Tineke SNS Bank Webcare

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Miertje62, Je hebt weer contact gehad met onze collega van de afdeling Klachtenmanagement. We hebben begrepen dat je toch akkoord gaat met aflossing van de opgebouwde waarde van de oude polis in de Hypotheek. We hopen dat een en ander verduidelijkt is en je tevreden bent met de oplossing. Als we geen reactie meer van je ontvangen, zetten we de klacht op opgelost. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ik kan niet anders dan akkoord gaan, jullie laten mij geen andere keus. E.e.a. is mij wel duidelijk, maar tevreden ben ik zeker niet. maar helaas, het is niet anders.

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Miertje62, We vinden het jammer dat je niet tevreden over de geboden oplossing. Helaas kunnen we niet meer voor je betekenen. We hopen je in de toekomst toch weer van dienst te kunnen zijn. Met vriendelijke groet, Marnix SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

All complaints of