Complaint: achterstand betaling uitvaartverzekering

user-125774 on 04 September 2012 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

7 juni jl. is helaas mijn oma overleden.
Na de crematie heeft mijn opa het verzoek tot betalen van de uitvaartverzekering ingediend. De SNS bank gaf toen aan dat de normale procedure 6 weken was, dat het werd uitbetaald.
Na 2 weken, kregen we bericht van de SNS bank dat er stukken ontbraken. Deze hebben wij toen met een aangetekende brief persoonlijk op het SNS kantoor in Winterswijk afgegeven, ze zouden het verder gaan afhandelen.
Er waren inmiddels 9 weken voorbij (uitbetaling dus al 3 weken te laat volgens normale procedure), dus hebben wij weer contact opgenomen met de SNS bank. Kantoor in Arnhem gaf toen aan dat er achterstand was met betalingen, en dat het vanaf toen nog 6-8 weken kon duren. Dit had allemaal te maken met personeelstekort.
Ongeveer 4 weken na dit telefoontje, kregen wij het bericht dat ze de originele polis van de uitvaartverzekering waren kwijtgeraakt. Echter een dag later belden ze op, dat ze hem toch weer tussen de stapel hadden gevonden. Nog steeds hadden ze niet uit betaald, en dit had allemaal te maken met de achterstand.
Al met al heeft mijn opa ongeveer 25 augustus jl. dan eindelijk het geld op zijn rekening mogen ontvangen.

Ik vind het schandalig dat de uitbetaling bij zo’n gevoelige, emotionele kwestie zo lang heeft moeten duren. En dat er zo slordig mee om is gegaan! Mijn opa heeft de crematie van zijn eigen vrouw moeten betalen, omdat de SNS bank achterstand had. Omdat mijn opa 82 is en geen verstand heeft van computers schrijf ik deze klacht namens hem.

Desired solution:

Een welgemeend excuses.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Wendy, Allereerst gecondoleerd met het verlies van je oma. Wat fijn dat je je opa hebt ondersteund met het regelen van deze zaken, zeker wanneer je als nabestaanden zoveel andere dingen aan je hoofd hebt. We begrijpen dat de situatie vanuit SNS Bank niet is geweest zoals zou moeten. Daarvoor onze oprechte excuses. Om duidelijk te krijgen waarom dit heeft kunnen gebeuren gaan we dit uitzoeken. Daarom waarderen we je feedback, zo kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren. Zodra we een antwoord hebben zullen we hierover berichten. Met vriendelijke groet, Lindsay SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

We hebben de klant telefonisch gesproken en afspraken gemaakt over de afhandeling van de klacht.
Klant is hiermee akkoord en status van de klacht passen wij aan naar opgelost.

All complaints of