Complaint: Bank schrijft € 1.585,- af waardoor ik € 1.500 in de min kom te staan terwijl mijn kredietlimiet 0 is

user-181512 on 31 May 2013 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

SNS schrijft € 1.585,– van mijn rekening af terwijl er te weinig saldo op staat en mijn kredietlimiet 0 is. Ik kom hierdoor € 1.500,– rood te staan. Het betreft een vordering van sns creditcard. Hoe kan het dat een bedrag van een ander bedrijf niet wordt afgeschreven als er ontoereikend saldo is maar wel als het SNS zelf betreft? Ik heb nadat mijn creditcard misbruikt is de kredietlimiet bewust naar 0 gezet om te voorkomen dat het bedrag afgeschreven werd omdat een medewerker van het creditcard bedrijf waarbij SNS is aangesloten aangegeven had dat het bedrag dan niet zou worden afgeschreven en na het insturen van de juiste formulieren tegen elkaar weggestreept zou worden. De klachtenlijn van SNS is deze week telkens als ik de klacht wil melden niet toegankelijk. Teven wil ik een klacht indienen omdat ik 17 x een formulier moet invullen voor 17 dezelfde niet gedane transacties het gaat om transacties op dezelfde dag, zelfde bedrag en zelfde omschrijving en leverancier. Als ik telefonisch aangeef dat ik problemen krijg omdat ik rood sta en hierover ook nog rente moet betalen aan de bank vanwege het rood staan totdat ik mijn geld terug krijg is het antwoord dat ik daar dan ook een formulier voor kan invullen. Wat klantvriendelijkheid.

Desired solution:

Er zal momenteel weinig op zitten dan af te wachten totdat ik mijn geld terug krijg. SNS zou in voorkomende gevallen van telkens dezelfde transacties met dezelfde bedragen moeten volstaan met 1 x een formulier invullen met bijvoeging van het afschrift waar het om gaat en het proces-verbaal ipv 17 x eenzelfde formulier met een kopie van het afschrift waarop de betreffende onjuiste betaling is aangekruist. Ook nog een formulier invullen voor teruggave kosten voor rente verlies op mijn spaarrekening omdat ik mijn saldo hiermee heb moeten aanvullen en de kosten van het aangetekend verzenden aan de fraudeafdeling (zodat ik zeker weet dat ze et ook gekregen hebben)vind ik veel gevraagd. Ze zouden dit zonder veel gedoe moeten vergoeden. Eigenlijk vind ik zelfs dat de bank of de sns winkel dit voor me hadden moeten kunnen regelen. Ik ben bij de sns winkel geweest, daar hebben ze een formulier dat ik 1 keer had ingevuld zelf doorgezonden naar de creditcard maatschappij waar sns zaken mee doet maar ik kreeg het formulier netjes thuisgestuurd met het verzoek dit alsnog 17 x aan te leveren.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to SNS Bank about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to SNS Bank to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

11 years ago - Beste IrmaBakker, Wat vervelend dat je creditcard misbruikt is. We zien inderdaad dat er contact met je is geweest vanuit de betreffende afdeling. We snappen dat het erg vervelend is dat je voor iedere betaling afzonderlijk een formulier moet invullen. We hebben je klacht daarom intern doorgezet naar de afdeling Klachtenmanagement. Zij zoeken uit of we dit sneller voor je kunnen oplossen. Zodra we terugkoppeling van hen ontvangen zullen we dit hier met je delen. We houden je op de hoogte. Met vriendelijke groet, Lindsay SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that SNS Bank posted

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Het bedrag en gemaakte onkosten zijn vergoed.

All complaints of