My complaint:
In 2012 hebben we aangeven ons huis te willen verbouwen en een doorlopend krediet die al eerder gebruikt was voor een verbouwing op te willen nemen in een nieuwe hypotheek.
Onze vorige hypotheek was van de SNS dus ik dacht wellicht is het voordeliger als ik mijn hypotheek bij dezelfde bank onderbreng zodat de evt boete lager uit ging vallen.
Na een moeizaam proces en de offerte meerdere malen getekend te hebben omdat papieren kwijt waren kregen we in januari te horen dat alles rond was.
Ik ben toen met de voorbereiding van de verbouwing begonnen en in de 1ste week van februari had ik alle aannemers gepland.
Op de dag van tekenen had de SNS de papierwinkel niet voor elkaar en na iedereen gebelt te hebben kwam ik tot de conclusie dat er rond de 8000 meer aan overschrijvingsboete in rekening werd gebracht dan in de offerte opgesteld!
De medewerker van het kantoor waar ik contact mee had zei “oh ik zie het al dhr Smid heeft een vergissing gemaakt, dit kan helemaal niet zo aangeboden worden”.
Het advies was wel.. Teken maar gewoon want we regelen het wel. De medewerkers van SNS op het hoofdkantoor adviseerde me om niet te tekenen omdat dit naar misleiding riekt!
Ik had weinig keus want mijn huis lag in puin en ik had het geld nodig voor de verbouwing die een week later zou beginnen.
Daarna veelvuldig contact gezocht met dhr. Smid en die gaf aan een oplossing te zoeken. 3 week geleden aangegeven dat als hij nu niet eens een oplossing biedt ik een klacht ga indienen.. Bij deze dus!
Desired solution:
Het resterende geld zoals in de offerte aangeboden.